Hellfueled - Memories In Black

Hellfueled - Memories In Black

Label : Black Lodge | Archiveer onder hardrock / aor

Frank D. : De verleiding is oh zo groot. Bijna te groot. ik houd me in. ik ga er niet over beginnen in het Tibetaans tot 10 tellen. en terug. Okay, de neiging is weg. Het zal je namelijk maar gebeuren als band dat je constant dat gezeur moet aanhoren dat je erg lijkt op Ozzy Osbourne. shit. noem ik de naam toch

De opvolger van 'Born II Rock' heet 'Memories In Black' en staat bol van de Black Label Society- achtige tracks met dit verschil dat de band voor een duidelijk meer toegankelijk geluid heeft gekozen. Luister maar eens naar 'Warzone' en 'Search Goes On', waar met name in het eerste nummer het orgeltje ook Deep Purple invloeden verraadt. Het tweede neigt naar een meer Ayreon georinteerd geluidheavy, melodieus, maar snoeihard. "Never change a winning team moet de band hebben gedacht, want wederom streek de band neer in de beroemde studio Fredman. Het resultaat is het compleetste album van de band tot nu toe. Het blijft beangstigend hoeveel de stemmen van Ozzy en Andy Alkman op elkaar lijken, maar doordat er muzikaal uit meerdere vaatjes wordt getapt is dit het eerste album van Hellfueled waarbij de band heel duidelijk aangeeft over een eigen smoelwerk te beschikken. Kijk en daar was de goegemeente toch een beetje op aan't wachten, nietwaar?

Conclusies? Nou, met nummers als 'Master Of Night', 'Face Your Demon' en de bovengenoemde stukken in de bagage zou dit weleens HET doorbraakalbum van de mannen kunnen worden. In ieder geval voor iedereen die de vorige albums goed vond, is dit verplichte luisterkost voor de komende maand. Huiswerk, dames en heren!