Tankard - Disco Destroyer

Tankard - Disco Destroyer

Label : AFM Records | Archiveer onder speed / thrash metal

Release type: Re-release

Tormentor Erich : Hoera en proost! De thrashende drinkbroeders uit Frankfurt bestaan dit jaar vijfentwintig jaar, en dat wordt gevierd. Zo zullen onze rondbuikige kornuiten later dit jaar een cd gaan uitbrengen met eigen werk opnieuw opgenomen (net zoals Destruction dat onlangs deed) en er zullen ook nog wel wat extra hebbedingetjes op de markt verschijnen.

Om alvast in de stemming te komen heeft men eerder dit jaar alle studio albums ge-remastered, voorzien van bonus tracks en opnieuw in de verkoop gegooid. Voor het mooie bedrag van tien Euro per stuk kun je o.a. via de Tankard site alle albums die je nog mist of altijd nog eens op cd wilde hebben aanschaffen. Vooral de dubbellaar 'Zombie Attack' / 'Chemical Invasion' mag de moeite waard zijn, maar ook enkelvoudige re-releases zoals 'Kings Of Beer' (uit 2000) en 'Disco Destroyer' (uit 1998) doen het gewoon goed. Waarom? Omdat Tankard op deze albums een vertrouwde pot Tankard thrash ten gehore brengt. Met het stevige geluid in de rug is het telkens weer genieten van songs zoals 'Hell Bent For Jesus', 'Kings Of Beer', 'Tankard Roach Motel' en 'Away!'. Natuurlijk moet je wel die typische Tankard humor kunnen waarderen en ook hun stijl van muziek maken op de juiste waarde weten in te schatten (oftewel, je moet geen wereldwonderen verwachten maar wel heerlijke directe songs). Al met al zijn deze twee schijfjes dus gewoon lekkere albums. De bonus covers ('Fast Taker' van Manowar op 'Disco Destroyer' en 'Damage Inc.' van Metallica op 'Kings Of Beer') zijn trouwens erg verdienstelijk weggezet, en dus zeg ik nogmaals: heren proost!