The Cursed - Room Full Of Sinners

The Cursed - Room Full Of Sinners

Label : Locomotive Music | Archiveer onder hardrock / aor

Frank D. : Geheel tegen mijn principes in citeer ik nu even uit de schreeuwende ad op de Locomotive site: "Locomotive Records will release the record of THE CURSED feat. Bobby "Blitz" Ellsworth! "Oh goody!, hoor ik mezelf denken. Zeker als ik verder lees: "Singer Bobby "Blitz" Ellsworth and HADES guitarist Dan Lorenzo - have joined forces in a new band, THE CURSED. Nou, dat wordt smullen zegt mijn gezonde muzikale honger

U voelt 'm zeker al aankomen, maar ik niet. Ik kan u, waarde lezer, verzekeren: "It's a rude awakening! Met alle respect, maar het is toch echt een tijd geleden, dat ik een dergelijk lauw album heb voorgeschoteld gekregen. Niets, maar dan ook werkelijk niets van dit album kan mijn bloed sneller doen pompen. Met stomheid geslagen vraag ik me af waar de mannen de afslag hebben gemist, want dat ze die gemist hebben is wel duidelijk. Het album opent met een Motrhead-achtig midtempo niemendalletje 'Sweeter' om vervolgens naar een van de weinige en schaarse lichtpuntjes op het album 'Evil In The Bag' over te schakelen. Daarna is het klaar met het plezier, want dan neemt de band een duikvlucht met 'Wij Leven Als God In Frankrijk' (neen, geen vertaling, het nummer heet echt zo). Kort en goed, als je helemaal los gaat op oude Overkill of Hades dan moet je met een heeeeeeeele grote boog om deze schijf heenlopen, want het heeft in de verste verte niks te doen met die bands. Neen, de heren vergalopperen zich aan smerige southern rock riffs, maar kunnen nergens echt overtuigen. Zelfs na meerdere luisterbeurten blijft dit een bak droge haver: vervelend, smaakloos en moeilijk te verteren.

Het moge duidelijk zijn: Bobby en zijn vrinden gaan mijn platenkast niet halen met deze schijf en ik vraag me af hoe snel deze CD weer in de uitverkoop ramsj bak terecht komt. En ja, er zullen lezers zijn die het gastenboek weer helemaal gaan volgooien met hate-mail, "Get a life comments, "Je lult maar wat! en ga zo maar door, maar feit blijft dat met een bemanning als The Cursed heeft, ik een veel beter album had verwacht. Het heeft niet zo mogen zijn. Jammer, maar helaas.