Quo Vadis - Defiant Imagination

Quo Vadis - Defiant Imagination

Label : Shiver Records | Archiveer onder death metal / grindcore

Koen : Dit is niet de nieuwe Quo Vadis schijf en dit is geen re-release. Rara hoe kan dat? Deze recensie gaat gewoon over de 'Defiant Imagination' CD, die oorspronkelijk in 2004 uitkwam maar bijna nergens verkrijgbaar was. Om dit euvel uit de wereld te helpen hebben onze Belgische vrienden van Shiver Records/LSP Company gemeend als Europees distributiekanaal te fungeren en dat is, als ik dit album zo beluister, een hele aardige geste. Topbassist Steve Digiorgio (Sadus, Autopsy, Death, Testament, Control Denied, Vintersorg enzovoorts) is ook de mening toegedaan dat Quo Vadis een gave band is want hij heeft ermee toegestemd deze CD vol te walsen met zijn fretloze baslijnen!

Voor eenieder die de band nog niet kent, kan ik hier uit de doeken doen dat Quo Vadis' discografie bestaat uit een titelloze demo (1995), 'Forever…' (1996), 'Day Into Night' (2000), 'Passage In Time' (2001) en de 'Defiant Indoctrination' DVD (2006) die ik elders in dit nummer besprak. De vaste kern van Quo Vadis bestaat uit Stéphane Paré (vocalen), Bart Frydrychowicz (gitaar) en drummer Yanic Bercier. Qua Vadis zal vooral death metal fans aanspreken die ook niet vies zijn van een progressief randje, want deze death metal mannen verliezen middels hun muzikale virtuositeit ook de melodie en moeilijke breaks niet uit het oog.
De meest aansprekende albums in dit genre zijn Death's 'Individual Thought Patterns', Cynic's 'Focus', Atheist's 'Unquestionable Presence' en misschien wel Pestilence's 'Spheres', dus iedereen die hoog opgeeft van dit subgenre, bestelt deze CD blind via Quo Vadis' merchandise pagina op het world wide web of via de LSP Company. Ik beloof je uit de grond van mijn zwartgeblakerde hart dat je er geen spijt van zult hebben!