Carnal Forge - Testify For My Victims

Carnal Forge - Testify For My Victims

Label : Candlelight | Archiveer onder death metal / grindcore

Tormentor Erich : Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: dit nieuwe Carnal Forge album knalt. Opener en titel song 'Testify For My Victims' laat meteen horen dat het wel snor zit met de goede bedoelingen van de heren. Vette riffs, scherpe solo's, veel afwisseling, songs die af zijn en een duidelijke productie, het is allemaal voorhanden. Zo wordt er behoorlijk hard en snel gemusiceerd op tracks zoals 'Freedom By Mutilation' en 'Questions Pertaining The Ownership Of My Mind', waarbij tijdens deze laatstgenoemde vooral het contrast tussen agressieve zang en melodieus gitaarspel opvalt. Veel afwisseling is te horen op een song zoals 'No Longer Bleeding' en 'Numb (The Dead)', en tijdens een 'Godsend Gods End' laat Carnal Forge horen dat men ook begrijpt dat af en toe het gaspedaal loslaten en iets heavier spelen eveneens een behoorlijke impact kan veroorzaken.

Al met al is 'Testify For My Victims' dus een goed, krachtig, melodieus maar tevens ook energiek album geworden. Een album met twaalf volwassen songs (48 minuten muziek) die beslist een luisterbeurt verdienen. "Wacht eens eventjes Tormentortje en die zang dan, hoe zit het daarmee? hoor ik de chef (meneer Horst) al roepen. Tja, beste Horst, die zang is ook nu weer erg duidelijk aanwezig, en wat mij betreft net zoals op het vorige album te eentonig en te veel over de top. Er zullen echter genoeg mensen zijn die dit niet erg vinden, en die mensen hebben er gewoon een goed album bij. Het is Carnal forge gelukt om met 'Testify For My Victims' aan de goede kant van de score te blijven. 3 - 2 in het voordeel van hun.