Project: Failing Flesh - The Conjoined

Project: Failing Flesh - The Conjoined

Label : Burning Star Records | Archiveer onder speed / thrash metal

Frank D. : Ik hoorde bij de gelukkigen die deze band vanaf het absolute begin heeft kunnen volgen, want de demo 'A Beautiful Sickness' landde in september 2003 al op mijn bureau. Die demo leverde de mannen een deal bij het roemruchte Karmagedon op. En ook die release kwam bij mij langs. En nunu is het nieuwe album eveneens op mijn matje gevallen. U treft een tevreden Lord.

Was het eerste album nog een feest van thrashende gitaren, de jaren sindsdien hebben de band met frontman Eric Forrester zeker goed gedaan. Project: Failing Flesh heeft zijn avant-gardistische industrial/ thrash geluid verder ontwikkeld en het is spannender dan ooit. Beste lezers, dit is stomweg een verdomd goed album en een must-hear als je van muzikaal off road tochtjes houdt. Piano's, dreigende geluiden, lompe riffs, lichtvoetige geluidscollages, jawel, dit is met recht "een beetje vreemd, maar wel lekker te noemen. Luister maar eens naar 'Unsight, Unseen', titelnummer 'The Conjoined' of 'Eye Of Demise'. Stuk voor stuk nummers die volledig andere invalshoeken hebben, maar door de band op listige wijze tot een samenhangend geheel worden gesmeed. Ik voel mezelf wederom in vervoering raken door dit trio alleskunners.

Het moge duidelijk zijn dat Tim Gutierrez, Kevin 131 en Eric Forrester de tijd hebben genomen om de opvolger van 'A Beautiful Sickness' te maken, maar dat betaalt zich dan ook dubbel ende dwars uit. 'The Conjoined' is een opvolger geworden die een band laat horen, die een grote sprong voorwaarts heeft gemaakt en die het verdient door een breed publiek te worden opgepikt. Moet kunnen als je geluid zich ergens in de grote ruimte tussen The Konvenant, Voivod en Venom bevindt, toch?