Moonlight Agony - Silent Waters

Moonlight Agony - Silent Waters

Label : Dockyard1 Records | Archiveer onder heavy / power metal

Eddy : Stel je eens voor, je houdt van groepjes zoals Evergrey, Dream Theater en Symphony X en je denkt: "Wanneer kan ik nou weer eens iets nieuws van deze lui verwachten? Dan zou het wel eens meegenomen kunnen zijn als er nog andere groepen rondlopen die bijvoorbeeld deze bands als hun voorbeeld hadden en waarvan de muziek sterk in die richting neigt.

Nou, de Zweedse jongens van Moonlight Agony luisterden in ieder geval heel goed naar de bovenstaande groepenwant hun nieuwe plaat die ze 'Silent Water' hebben genoemd is een prima tijdelijke vervanger voor het gemis van nieuwe werk van de bovenstaande bands. Moonlight Agony, die in 1999 met hun eigen ding waren begonnen zijn met deze tweede plaat in ieder geval goed voor de dag weten te komen. Hun nieuwe tracks zijn vrij spannend en ze blijven zeker al na een keer beluisteren in je metal koppie hangen. Dockyard1 vond de eerste plaat van deze Zweden ook zo goed dat hun nieuw werkje maar gelijk wereldwijd werd uitgebracht. Moonlight Agony probeert je met hun muziek dan ook op reis te nemen door een afwisselde landschap die geen moment zal vervelen. Onderweg kom je ontzettend mooie stemmingswisselingen en tempowisselingen tegen. Het tweede nummer van deze cd is al gelijk het beste van deze plaat. Het nummer heet 'You Betrayed Me' en is een aanstekelijk stukje muziek met een soort Rhapsodyachtige middenstuk in de vorm van een koortje wat door de gehele band gezongen wordt. Ook heel aardig is het nummer 'Solemn Waters' waarin een vrouwelijk gaststemmetje een stukje mee mag zingen. Jammer genoeg duurt het geheel maar vijfenveertig minuten, deze plaat smaakt zeker naar mee. Luister zelf maar eens!