Astarte - Demonized

Astarte - Demonized

Label : Avantgarde | Archiveer onder black/pagan metal

Koen B. : Astarte heeft zonet hun vijfde studio album 'Demonized' via hun nieuwe label Avantgarde Music op de markt gekletterd. Net zoals de voorganger 'Sirens' werd deze in thuishaven Athene (Griekenland) opgenomen en de mix werd verzorgd in de befaamde Tico Tico Studio's te Finland. Voor de eerste keer in het bestaan van de band is Astarte er eens een keertje in geslaagd een fatsoenlijk album op te nemen. In tegenstelling tot de vorige CD zijn de gastmuzikanten ook wat aansprekender.

Zo schreeuwt "onze eigen” Henri Sattler van God Dethroned zijn longen uit het vege lijf op 'Queen Of The Damned', vernietigt Attila Csihar van Mayhem met zijn rauwe strot het nummer 'Lycon' en is ook Angela Gossow van Arch Enemy aan boord gehaald om samen met zangeres Tristessa te duelleren op 'Black At Heart'. Net als op zijn voorganger is ook ene Nicolas Sic Maiis van Lloth aanwezig en wel op het nummer 'God Among Men'. Je krijgt trouwens waar voor je geld want deze CD telt maar liefst dertien eigen tracks en de Accept cover 'Princess Of The Dawn'.

Zoals ik al eerder aangaf, is dit een zeer aangename CD geworden. Dit is vooral te danken aan het feit dat Astarte meer death metal elementen in haar muziek heeft vermengd, wat hetgeen een meer energieke lading heeft gegeven. Daarnaast zijn wat oriëntaalse, acoustische en wat vettere, afwisselende riffs gebruikt, zodat je als luisteraar de aandacht erbij houdt. Astarte is van ver gekomen en heeft wat albums moeten verslijten voordat de dames konden aanklampen bij de grote jongens, maar wat mij betreft is de verwachting met 'Demonized' eindelijk ingelost.