Abscess - Horrorhammer

Abscess - Horrorhammer

Label : Tyrant Syndicate Productions | Archiveer onder death metal / grindcore

Koen : Het mag zo onderhand wel bekend zijn dat Abscess bestaat uit successievelijk Clint Bower (ex-Hexx, The Ravenous, gitaar en zang), Danny Coralles (ex-Autopsy, gitaar), Joe Allen (bass) en Chris Reifert (ex-Death, ex-Autopsy, The Ravenous, drums), maar degenen die dat nog niet wisten weten dat nu. Sinds de oprichting in 1994 heeft Abscess rondgestrooid met releases als waren het verscheidene dampende fecalin die hun uitweg richting aorta niet goed wisten te vinden. Zo waren er CD's als 'Urine Junkies' en 'Thirst For Blood, Hunger For Flesh', maar ook stapels splitmateriaal met onder andere Deranged, Blood Red Bacteria en Eat My Fuk is op de markt. Voor 'Horrorhammer' heeft Abscess onderdak gevonden bij Tyrant Syndicate Production, een nieuw sublabel van Peaceville Records.

De muzikanten van Darkthrone (die dit bedrijf leiden) zijn al jarenlang verzot op de zompige death metal drek die zowel Abscess als Autopsy produceren en produceerden. Daarnaast dachten ze dat de kijk op de wereld van de Abscess leden niet zo veel verschilde van die van henzelf, dus eind vorig jaar werd een samenwerking beklonken. De zevende voltallige studioschijf van Abscess werd overigens opgenomen in de Prairie Sun Studio's, alwaar Possessed hun legendarische 'Seven Churches' twee decennia geleden inblikte. Abscess was met een neuslengte voorsprong zo'n beetje de goorste punky death metal band die de U.S.A. ooit voortbracht en deze status zal met 'Horrorhammer' met gemak geconsolideerd worden. Houdt u van matig geproduceerde sterke death metal met een lijken- of strontluchtje eraan? Dan verzorgt 'Horrorhammer' de perfecte soundtrack voor uw (nec)romantische tte-a-ttes of poep- en pies fetisjistenfeestjes. Eet u smakelijk!