Merciless Death - Evil In The Night

Merciless Death - Evil In The Night

Label : | Archiveer onder speed / thrash metal

Koen : Het nieuwe label Heavy Artillery Records katapulteert hun eerste release, de debuut CD van het uit Los Angeles afkomstige Merciless Death (de bandnaam is ongetwijfeld gebaseerd op het legendarische Dark Angel nummer). Het hoesje is getekend door de befaamde kunstenaar Ed Repka, die hoezen van o.a. Death, Possessed, Nuclear Assault en Evil Dead op zijn palmares heeft staan. De nummers op deze CD heten 'Slaughter Lord', 'Deadly Assault', 'Command Death', 'Burn In Hell', 'Exumer', 'Act Of Violence', 'The Final Slaughter' en 'Ready To Kill' en de Tachtiger jaren thrash metal freaks weten zonder een noot muziek gehoord te hebben reeds dat deze CD een "kat in het bakkie voor ze is!

Jawel, deze CD bevat inderdaad oudbakken thrash metal die zwaar genspireerd is door trendsettende thrash acts zoals Protector, Razor en Artillery en allen die denken dat "Metallica en Megadeth goden zijn (vrij vertaalde quote uit het CD-boekje) moeten hier met een grote boog omheen lopen voordat ze hun luier bevuilen. De productie is een beetje rommelig, maar past exact bij de sound zoals Merciless Death deze voor ogen heeft. Grootste minpunt is echter de beperkte speelduur van maar 25 minuten en dat is nou niet echt waar voor je geld.

Concluderend wil ik eens te meer benadrukken dat Merciless Death een product heeft afgeleverd dat een verplichte aanschaf is voor elke Tachtiger jaren thrasher. Eindelijk weer eens zo'n CD waarbij je met je jatten van de "skip-knop afblijft omdat 'ie gewoon plezierig wegluistert. De haatlijst op de achterkant van het CD-boekje mag trouwens ook niet onvermeld blijven want met uitspraken als "much hate to people who prefer Pantera over Razor en "much hate to Overkill's two guitarists at the Whiskey: you were dicks! Fuck you! heeft dit trio zich wat mij betreft al onsterfelijk gemaakt. Echt een band met het metalen hart op de juiste plek.