Twisted Tower Dire - Netherworlds

Twisted Tower Dire - Netherworlds

Label : Remedy Records | Archiveer onder heavy / power metal

Tormentor Erich : Het is alweer een tijdje geleden, maar in 2003 verscheen met 'Crest Of The Martyrs' een lekker heavy metal album op naam van Twisted Tower Dire. Het album bevatte goede songs en dito uitvoering, en liefhebbers van bands zoals Steel Attack en Wizard hadden er een leuke band bij.

Vier jaren zijn ondertussen verstreken, de band heeft intern nogal wat strubbelingen gekend, maar kijk, het jaar 2007 levert een nieuw album op en een nieuwe start. Met 'Netherworlds' meld Twisted Tower Dire zich weer aan het metal front, en wederom is het resultaat goed. Dit album zou de liefhebbers van het genre heavy metal / power metal wel weer eens tevreden kunnen stellen. Over het algemeen is iedere track goed in elkaar gezet. Er zijn genoeg idee├źn en variaties in de nummers verwerkt en het album heeft een fijne drive. Luister maar eens naar de pakkende opener 'Starshine' die meteen in je hoofd gaat vastzitten. Het lange 'Firebird' of het stevige titelnummer, ze zullen het goed doen bij de liefhebbers. Pakkende riffs, versnellende gitaren, drumroffels, een goed refrein en ruime gitaarsolo's, aan alles is gedacht. Ook de duidelijke productie mag er wezen en voor snelle kopers ligt er zelfs een limited edition bonus cd te wachten met een aantal covers erop.

Tot zover doet 'Netherworlds' niet onder voor 'Crest Of The Martyrs', ware het niet dat er een wezenlijk verschil merkbaar is, en dat is de nieuwe zanger Johnny Aune. Johhny heeft een dunnere en minder volle stem dan zijn voorganger Tony Taylor, en mijns inziens boet de band hierdoor wat in aan kracht waardoor het album een ietwat lagere score krijgt dan z'n voorganger.