Rose Tattoo - Blood Brothers

Rose Tattoo - Blood Brothers

Label : Armageddon Music | Archiveer onder hardrock / aor

Frank D. : Monumenten heb je in alle soorten en maten. Rose Tattoo is er een van de grotere als het gaat om goudeerlijke rock van Down Under. De geschiedenis van de band kenmerkt zich door het verhaal van vallen en opstaan en na het spectaculaire laatste album 'Pain' leek het even hosanna te gaan met de heren. Maar ja, zoals bekend overleed Peter Wells toen. Bredero zei het al: "Het kan verkeren” (het was toch Bredero, of niet?). Mijn verwachtingen zijn dan ook niet al te hoog gespannen als ik 'Blood Brothers' in de speler duw.

Al snel wordt duidelijk dat fans van deze band zich geen buil gaan vallen aan deze schijf. Een op en top Rose Tattoo geluid komt de kamer in rollen, zodra 'Black Eyed Bruiser' inzet. Dit kunstje wordt vakkundig overgedaan met nummers als 'Slipping Away', 'Man About Town', 'Nothing To Lose' en 'Stand Over Man'. De afsluiter 'Lubricated' heeft een wel heel erg Guns'n Roses vibje gekregen, luister maar eens naar 'Double Talking Jive' en naar deze Rose Tattoo track. Tussen deze solide rockers staan echter een paar ongelofelijk losse flodders. Met name 'City Blues' en 'Sweet Meat' zijn bluesy draken van nummers. Neen, de heren vergrabbelen zich hier behoorlijk. Nu zullen de diehards dit natuurlijk wederom een FANTASTISCH album vinden, maar als je een paar stappen terug doet en objectief naar dit schijfje kijkt, moet zelfs deze groep toegeven dat Wells node wordt gemist. Kan ook niet anders. Jammer, maar helaas.

Kort en zoet, Rose Tattoo heeft met dit 'Blood Brothers' een aardig album gemaakt, maar daar is dan ook echt alles mee gezegd.