Dark Moor - Tarot

Dark Moor - Tarot

Label : Scarlet Records | Archiveer onder heavy / power metal

Eddy : Ik kan deze recensie natuurlijk beginnen met een korte geschiedenis van de band maar ik verwijs liever naar mijn schrijfsel over de vorige plaat van Dark Moor en het interview met gitarist Enrik Garcia dat daar bij hoorde. Stop Dark Moor maar in de beroemde zoekmachine van deze website en je zult ze ongetwijfeld vinden. Die verhalen zijn misschien al zo'n twee jaar oud maar deze Spaanse band is zojuist heel erg sterk teruggekomen met hun nieuwe werk 'Tarot' genaamd. Deze zonnige mannen nemen jullie in bijna zestig minuten mee op reis door alle geheimzinnigheden van deze intrigerende Tarotkaarten. Jammer genoeg heeft mijn promoschijf geen velletje met alle songteksten anders had ik die verhalen lekker kunnen meelezen met de geweldige muziek die de mannen spelen.

De groep Kamelot is het eerste die in mijn gedachte komen als ik naar 'Tarot' van Dark Moor luister. Daarmee wil ik niet zeggen dat we hier te maken hebben met een kloon van Kamelot maar je kunt er niet omheen dat de muziek van Dark Moor je doet denken aan die van onze vrienden uit Florida. Niet alleen de muzikale arrangementen hebben veel weg als die van Kamelot, vooral zanger Alfred Romero lijkt zo uit hetzelfde ei als Kamelot's zanger Kahn te zijn gekropen. Soms denk ik zelfs dat het gewoon Kahn is die hier ligt te blren. Voor mij als absolute Kamelotfreak (hoe erg dat is, kun je zien in mijn jaarlijst van 2006) is de nieuwe schijf van Dark Moor een mooie opvulling van het gat tussen de laatste en de komende releases van Kamelot. Zelfs het artwork van onze Spaanse vrienden is gemaakt door Derek Gores die ook tekende voor Kahn & co. Ook op de productie van 'Tarot' werd door Arise Records niet bespaard, hiervoor werd Luigi Stefanini (Rhapsody, Vision Divine en Labyrinth) aangetrokken. Als je die Italiaanse groepen en hun werk een beetje kent dat weet je dat het met de productie van 'Tarot' wel snor zit. De hoogtepunten op deze nieuwe cd zijn het openingsnummer 'The Charriot', het minstens elf durende nummer 'The Moon' en het bonusnummer 'The Fool'. Dark Moor is tegenwoordig de meest bekende metal-act in Spanje, ze hebben hun eerste plaats dan ook met hardwerken en prima platen verdiend. Je komt niet om ze heen als je van lekkere metal houdt en ze zijn het zeker waard om even uitgecheckt te worden.