Pyramaze - Legend Of The Bone Carver

Pyramaze - Legend Of The Bone Carver

Label : Nightmare | Archiveer onder heavy / power metal

Fons : Ruim een half jaar geleden is 'The Legend Of The Bone Carver' mij al eens ter ore gekomen, waarom er dan nu pas een promotie exemplaar op mijn deurmat ploft, is mij een compleet raadsel. Lance King is eigenaar van het Nightmare Records label waarop voornamelijk bands te vinden zijn waarop hijzelf aan deelneemt. Zo zijn daar onder andere de bands Shining Star en Avian, waarbij hij zingt, maar ook zijn eigen band Pyramaze, die dus met de zojuist genoemde titel haar tweede epistel uitbrengt.

Lance King was een aantal jaar geleden zanger bij Balance Of Power, waarmee hij drie platen maakte, en dat is nu juist de band waar je Pyramaze mee kunt vergelijken; gestroomlijnde, met veel keyboards doorspekte power metal, voorzien van uitstekende zangpartijen en doordachte songstructuren. Ideaal voer dus voor fans van Kamelot en Evergrey, maar ook Angra en Helloween fans zullen hier wel van kunnen genieten. Zelf ben ik best te spreken over deze cd. Snelle nummers als 'What Lies Beyond' en 'Bring Back Life' klinken energiek, hebben heerlijke gitaarsolo's en Lance King zelf weet met zijn afwisselende stem de spanning er goed in te houden. Ook het duet dat hij met een (niet nader genoemde) zangeres aangaat in de ballad 'Souls In Pain' is een sterke compositie. Minpunt op 'Legend...' zijn de regelmatig te dominant ingemixte keyboardpartijen die daardoor de overige instrumenten nog wel eens 'opslokken'. Voor de rest niets dan lof over dit plaatje dat het verdient om opgepikt te worden door een groter publiek.