Howling Willie - World Of Filth

Howling Willie - World Of Filth

Label : Cargo Records | Archiveer onder alternative / pop

Frank D. : Ok, dit is dus country. Dit heeft HELEMAAL niks meer met metal, rock of aanverwante artikelen te doen. "Waarom dan toch bespreken?” hoor ik u denken. Nou, om het simpel te houden. Dit is met afstand de meest foute plaat van 2006.

Jawel, ik zie al menig ogen twinkelen. "Fout?” Jawel en wel heel errug! De CD heet 'World Of Filth' en staat propvol met politiek incorrecte teksten. Hiervan krijgt de gemiddelde bewoner van de Veluwe rode koontjes en de SGP-ers onder ons een rolberoerte van. Echter, met een gezond gevoel voor humor is dit om je te bescheuren. Nummers als 'Say It With Herpes', 'Your Heart Belongs To Jesus, But Your Ass Belongs To Me' (zeer letterlijk) en 'I'd Rather Have A Dick In My Ass Than Have You In My Heart' zijn slechts enkele voorbeelden van de lichtzinnige soort. De band gaat in overdrive met 'Homosexual Punchbag In A Wheelchair', om van 'Nine Coloured Spastics On A Meat Hook' nog maar te zwijgen. Nee, hier gaan de heren zelfs bij mij over grenzen heen. Muzikaal klinkt het echter als een klokje. Mocht je geen Engels spreken, dan lijkt de band de standaard country band te zijn, die heel catchy nummers weet te produceren. Maar ja, die teksten…..die zullen er in ieder geval voor zorgen dat de heren in de Amerikaanse "bible-belt' geen grote fan schare zullen vinden. Iets zegt me echter dat ze daar al niet op uit waren.

Al met al is dit zeker niet voor de humorloze, lichtgeraakte luisteraars onder ons. Dit is nu zo'n product waar de beroemde "contains…” sticker heel erg op zijn plaats bij is.