Rain - Stronger

Rain - Stronger

Label : MTM Music | Archiveer onder hardrock / aor

Guus : 'Stronger' is de titel van het nieuwe plaatje van de hoofdrolspeler in het gezelschap Rain, zanger en bassist Michael Bormann. Hij brengt met dit product een kwalitatief net zo sterke schijf uit als bij zijn andere bands (onder andere Jaded Heart, Bonfire, Charade, Zeno, BISS en Letter X). De andere leden die hem vergezellen zijn de Noren Per Helge Bruvoll op drums en de gitaartandem Lars Forseth en Tore Moren. Toonde het debuut uit 2002 nog veel raakvlakken met de laatste albums van Bon Jovi, op deze tweede beurt van de groep is dat veel minder en probeert de band een eigen geluid neer te zetten. Vooral gitarist Tore Moren laat van zich horen want op het gros van de songs krijgt hij de ruimte om zo nu en dan lekker uit te halen. Dat volle geluid komt grotendeels door de produktie van de hand van Bormann zelf die werkelijk als het spreekwoordelijke klokje klinkt.

Opener 'Do You Like Me' is al illustratief voor de plaat. Bijna een Dream Theater achtige vette riff met mooie hookline en idem solo van Moren. Het zelfde geldt voor het navolgende 'Insobriety'. Ook het begin van 'Get Over It' klinkt bijna als het eerste nummer op de CD. Het mooie akoustische 'Crazy' vervolgt de plaat, en pas op de ballad a la 'Bed Of Roses', 'I'd Die For You' en de song 'Flesh And Blood' komt het Jovi geluid weer overduidelijk naar boven. 'Let Me Be Your Favorite' laat weer het heavy gitaar geluid van Moren horen en 'The Other Side' vormt een mooi rustpunt in het straatje van de jongens uit New Jersey. 'Deserve It' is ingetogen met prima achtergrondvocalen van Forseth en Moren en de zang van Bormann wordt hier in het refrein gedubt. 'Love is By Your Side' wordt wat gedomineert door de akoustische gitaar en met 'Lovesong' wordt de plaat waardig afgesloten. Al met al een sterke opvolger van Bormann na zijn enigszins vlakke debuut.