Deicide - The Stench of Redemption

Deicide - The Stench of Redemption

Label : Earache | Archiveer onder death metal / grindcore

Monique : Een uitgebreide introductie lijkt me bij deze band nogal overbodig. Deicide is al jaren een zeer gevestigde naam in de wereld van death metal. Ook het vertrek van de gitaar-broertjes is inmiddels oud nieuws. Deicide kern Glen Benton en Steve Asheim + Jack Owen + Ralph Santolla vormen samen de nieuwe Deicide en 'The Stench of Redemption' is het nieuwste product.

Ik ben niet bepaald de meest objectieve reviewer als het op Deicide aankomt. Ik ben dol op de band en probeer bij iedere nieuwe release de positieve punten te vinden. Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat vorige releases 'Insineratehymn', 'In Torment in Hell' en 'Scars of the Crucifix' hoewel nog altijd bovengemiddeld niet helemaal het geweld van de eerdere Deicide albums wisten te evenaren. Deze nieuwe plaat beukt echter de pannen van de daken, het is zowel een stap terug als een stap vooruit. Meer het oude vertrouwde Deicide, maar in een moderner geproduceerd jasje. Het hakt, "groeft”, krijst en brult.... het is Deicide zoals we het graag willen horen!

Toch nog een puntje: Om een CD goed te kunnen beoordelen moet je hem luisteren erin meegaan, de muziek over je heen laten komen en dan tot een oordeel komen. De platenaatschappij denkt schijnbaar dat een voice-over promoCD daarvoor geschikt is. Nou ik niet! Niet voor één gat te vangen gooi ik er vijf minuten internetklooien tegenaan en heb degelijke mp3's binnengesleurd en daarop maar mijn oordeel gebaseerd. Gezien het enorme aanbod aan illegaal en gekopieerd materiaal lijkt me het rondsturen van promoCD's met gewauwel door de muziek heen een overdreven en vooral onnodige actie. Echter... het gaat hier om de band en de muziek en op dat front is deze release uitermate boeiend!