Shadows Fall - Fear Will Drag You Down

Shadows Fall - Fear Will Drag You Down

Label : Century Media | Archiveer onder

Snoep : Met 'Fear Will Drag You Down' wil Shadows Fall opnieuw proberen de Europese aandacht te vestigen op de vorige twee uitgebrachte CD's, het in 2000 uitgebrachte 'Of One Blood' en de in 2001 uitgebrachte EP 'Deadworld' (die alleen verkrijgbaar was in Japan), door deze twee opnieuw uit te brengen op deze CD. Shadows Fall is een Amerikaanse band die me in vlagen doet denken aan Fear Factory en Suicidal Tendencies en kan het beste getypeerd worden als een kruising tussen Hardcore en Metal. De band werkt met 3 verschillende zangers die elkaar regelmatig afwisselen in grunt en cleane zang. In combinatie met de afwisselingen in stijl en tempo waarin de band speelt werkt dit heel verfrissend. Dit geldt zeker voor de nieuwere nummers van de 'Deadworld' EP; deze songs zijn met veel agressie en durf uitgevoerd, waardoor deze een stuk interessanter worden dan de wat meer oppervlakkige songs van 'Of One Blood'. Nou is de band nog steeds groeiende, dus dat gaat dus nog wat beloven voor de volgende release. Deze heeft inmiddels al een werktitel, 'The Art Of Balance', en daarvan heeft de band nu 8 nummers af. Deze zal ergens dit jaar wel in de schappen liggen, dus hou je ogen goed open. Ik weet niet of 'Fear Will Drag You Down' nou het geld van het aanschaffen waard is als je al in het bezit bent van 'Of One Blood', omdat er in feite maar 2 (wel heel erg vette!) songs op staan die niet in Europa zijn uitgebracht (afgezien van 3 bonus live uitvoeringen van songs van deze CD). Mocht je Shadows Fall nog niet kennen, dan raad ik zeker aan de CD eens te gaan beluisteren. Shadows Fall will be back!