Seven Witches - Xiled To Infinity And One

Label : Noise Records | Archiveer onder

Horst : De Amerikaanse gitarist Jack Frost is een behoorlijk bezig baasje. Hij maakte halverwege de jaren 90 onder de naam Frostbite drie albums, daarnaast werkte hij mee aan platen van Metalium, The Bronx Casket Company, Speeed, een aantal Tributes, de beste man verdient momenteel het betere brood en beleg bij Savatage, en daarnaast heeft hij ook nog eens tijd voor zijn eigen project: Seven Witches.

Deze band is met 'Xiled To Infinity And One' toe aan alweer hun derde CD. Muzikaal is er niet veel veranderd, het is nog steeds pure US Power Metal, zoals we dat kennen uit de midden jaren 80, wat de klok slaat, zonder overbodige nieuwerwetse fratsen. Nu zijn er mensen die dat allemaal maar zeer gedateerd vinden, maar dat zal mij worst wezen. Jack heeft een aantal prima mensen om zich heen verzameld, op zang vinden we ex-Crimson Glory zanger Wade Black, ex-Destiny's Child drummer Brian Craig doet het betere beukwerk, Billy Mez is evenals op het vorige album verantwoordelijk voor de baspartijen en Jack doet uiteraard alle gitaarpartijen. Als gasten komen we nog een paar bekende namen tegen. Jack's huidige broodheer Jon Oliva (Savatage) laat zijn typerende vocalen horen op 'The Burning' (wat het meteen een echte ouderwetse Savatage beuker maakt) en Joe Comeau (Annihilator, Liege Lord) gaat in duet met Wade tijdens Seven Witches' uitvoering van de Grim Reaper classic 'See You In Hell'. Nou moet je niet meteen denken dat deze nummers de slagroom op de taart is, want ook met de standaard bezetting valt er nog genoeg te genieten op deze schijf, die voornamelijk up-tempo gespeeld is, maar wel op een lekker gevarieerde manier, met als uitschieter mijn persoonlijke favoriet 'Eyes Of An Angel'. Mocht je een zwak hebben voor bands als (de oude) Savatage, Leatherwolf, Helstar en aanverwanten, doe jezelf dan een lol en probeer deze eens, je zult niet teleurgesteld worden.