Twisted Sister - A Twisted Christmas

Twisted Sister - A Twisted Christmas

Label : Demolition Records | Archiveer onder hardrock / aor

Tormentor Erich : Zoals je wellicht wel weet hebben de mannen van Twisted Sister het afgelopen jaar nog een keer de wereld rondgetourd met een soort van "remember the good old times” show. De pakken werden nog een keer aangetrokken, de schmink werd weer aangebracht en met veel bombarie werden de nostalgische hits nog een keer live gespeeld. Het publiek vond het goed en de tour was een succes. Om de fans die allemaal zijn komen opdagen tijdens deze tour nu te bedanken zijn de sisters voor de laatste keer de studio ingedoken om nog een allerlaatste cd op te nemen. En volgens de bio is dit geen gewone cd, nee... deze cd is: F.U.N!

Nou, als een bio op deze manier een cd aanprijst, dan krijg ik al mijn bedenkingen. En die bedenkingen worden alleen maar erger als ik de titel en de songs eens doorneem. Het zal toch niet? Hebben ze echt? Ja hoor, Twisted Sister heeft besloten dat het allerlaatste album dat men ooit zal opnemen een kerst album moet wezen. Een kerst album! Kolere. Maar goed, misschien valt de schade nog mee, ik zal het toch moet beluisteren en je weet maar nooit.

Ik zet het schijfje op en ik hoor akoestisch getokkel. Rustige zang valt in en tot zover gaat het nergens over. Dan komt iemand de studio ingestampt en hij brult: "what crap music is this?”, waarop iemand anders antwoord: "huh, well, we thought....”. Waarop de eerste weer zegt: "OH? But we are Twisted Sister. We do things....TWISTED!”. Waarop hij bijval krijgt van iedereen. Dan zetten eindelijk de gitaren en de drums in. Maar helaas blijft deze song te zeikerig om te boeien. Slappe hap. En dit geldt voor meerdere songs. Zo kan de goede gitaarsolo 'Oh Come All Ye Faithfull' niet redden. Doro (in het Duits) maakt de zoveelste cover van 'White Christmas' ook niet onvergetelijk en het duet met Lita Ford ('I'll Be Home For Christmas') is gewoon weer zeikerig en soft. Pas op 'Silver Bells' wordt het een beetje vrolijk, maar da's dan al de vijfde track. 'I Saw Mommy Kissing Santa Claus' is qua hard rock ontzettend doorsnee, en tijdens 'let It Snow' gaat eindelijk het tempo wat omhoog, zowaar de tweede aardige track van dit album. 'Deck The Halls' is ook best aardig maar als ik tijdens 'The Christmas Song' Dee dan weer hoor zingen over "chestnust rosting on an open fire” vergezeld van zo'n duizend keer te vaak gehoorde riff, dan haak ik weer af. De afsluiter 'Heavy Metal Christmas' dan... ach laat maar. Het hoeft voor mij niet meer. Heavy Metal Christmas....hoe komen ze erop?

Al met al is 'A Twisted Christmas' wat mij betreft dus compleet overbodig geworden. Ik moet wel bekennen dat de band zo sportief is geweest om al het een en ander op hun website te zetten. Kun je op je gemak eerst zelf checken of je dit zo op het einde van het jaar daadwerkelijk aan iemand wil laten horen.