Brand New Sin - Tequila

Brand New Sin - Tequila

Label : Century Media | Archiveer onder hardrock / aor

Tormentor Erich : Als je op de hoes een groot doodshoofd neerzet compleet met sombrero en een dikke sigaar in z'n bek, en als je je album dan 'Tequila' noemt en dit alles situeert met een bruin desert storm achtig kleurtje, dan denkt deze recensist: "Ach, dit is muziek met een southern metal feeling”. En dat blijkt dan ook nog te kloppen ook.

Brand New Sin's vierde release ligt weer in hetzelfde straatje als (pak 'em beet) Black Label Society en St. Madness. Rauwe, droge maar eerlijke en ferme hard rock die eerder aan Texas doet denken dan aan New York waar de mannen vandaag komen. Op deze 46 minuten durende schijf laat de band een prettige mix van goed doordachte songs horen. Zo zijn er de stevige rock songs waaronder 'Motormeth' en 'Said And Done' ('Said And Done' heeft trouwens een cool intro, alsof het zo uit een goede western afkomstig is) die voorzien zijn van een goed tempo en toffe gitaren. Maar ook de iets meer ingetogen songs zoals 'The Proposition' en 'See The Sun' weten te overtuigen. Op 'Reaper Man' horen we vervolgens een gastoptreden van Peter Steele (Type O Negative) en zelfs de cover 'House Of The Rising Sun' van The Animals doet het goed. De band heeft er een eigen draai aan gegeven en het origineel niet verkracht, maar juist in z'n waarde gelaten en dat is best knap. De duidelijke productie van Joey Z (die we kennen van zijn werk met Life Of Agony) en de mastering van George Marino (die zijn ding eerder deed met o.a. AC/DC en Metallica) laten trouwens ook niks te wensen over en dus is de algemene conclusie: lekker plaatje!