Unleashed - Midvinterblot

Unleashed - Midvinterblot

Label : Steamhammer/SPV | Archiveer onder death metal / grindcore

Tormentor Erich : Onderschat nooit de kracht van een oude Viking. Hij strijdt tot de dood en hij kan je ook na jaren van ploeteren nog eens hard aanpakken. Zie hier als voorbeeld: 'Midvinterblot', het nieuwe album van Unleashed.

Wat mij betreft is het Unleashed gelukt om eindelijk weer eens met een echt knallend album op de proppen te komen. Opener 'Blood Of Lies' hakt er gelijk flink in met vette riffs, een hoog tempo en de zang klinkt ook weer donker en fanatiek, zo moet Unleased klinken! In andere tracks zoals 'Triumph Or Genocide' en 'Salvation For Mankind' schroeft men het tempo nogmaals behoorlijk omhoog en mede door die typische droge Unleashed productie klinkt het allemaal weer vertrouwd. Nu is Unleashed een band die altijd al hun eigen gezicht liet zien, en daarom staan er ook deze keer weer songs op het album die wellicht zo standaard zijn dat ze voor de liefhebber " gelukkig meer van hetzelfde zijn terwijl degene die op wat meer avontuur in deze stijl van death metal zit te wachten bedrogen uit komt. (Luister maar eens naar 'Valhalla Awaits' en 'The Witch'). Dit euveltje hoor je ook terug in de solo's: aan de ene kant trekt men geregeld even flink van leer, maar aan de andere kant heb ik ook geen enkele super solo gehoord. Mij maakt het echter allemaal niet uit, ik vind de songs prima zo. Tekstueel put de band weer uit de traditionele onderwerpen van Viking cultuur, geloof en doodslag en ook dit past prima in de algemene sfeer van het album.

Conclusie: Unleashed zet met 'Midvinterblot' een typisch album weg dat de liefhebber zeker zal bekoren, maar verwacht geen vernieuwende dingen, dat is niet aan deze mannen besteed.