Death Breath - Stinking Up The Night

Death Breath - Stinking Up The Night

Label : Black Lodge | Archiveer onder death metal / grindcore

Koen : "If you give a shit, Death Breath plays death metal.. Op deze manier begint de biografie van deze band die bestaat uit klinkende namen als: gitarist / zanger Robert Pehrsson (Thunder Express, Runemagick, Deathwitch), drummer / gitarist Nicke Andersson (Hellacopters, Entombed, Treblinka, Nihilist enzovoorts) en bassist Magnus Hedquist (Grinderbitch, Ruthless Mausoleum). Enkele maanden geleden werd er al een singeltje uitgebracht (met twee nummers die niet 'Stinking Up The Night' te vinden zijn) en zonet werd de debuut CD via Black Lodge beschikbaar.

Muzikaal heeft Death Breath vooral de mosterd gehaald bij Autopsy, Abscess en The Ravenous en klinkt zodoende niet echt als de bands waarin de heren tegenwoordig spelen of gespeeld hebben. Gelukkig maar eigenlijk want ik luister 10.000 keer liever naar een pot lompe death metal dan naar de Hellacopters if you know what I mean. Ik vergat haast te vertellen dat er nog meer bekende gezichten op deze CD te vinden zijn. Wat te denken van Repulsion's Scott Carlson die zijn stembanden kwelt op 'Chopping Spree', 'Coffins Of The Unembalmed Dead' en 'Christ All Fucking Mighty'? Of Jrgen Sandstrm (Grave, Entombed..) die dat doet op 'Heading For Decapitation', 'A Morbid Mind' en 'Flabby Little Things From Beyond'? Of Dismember's Fred Estby die backing vocals verzorgt op 'Death Breath'?

Je raadt het al: 'Stinking Up The Night' is een vette plak death metal geworden, die vooral Autopsy fans zal aanspreken. Mijn enige bedenking is het feit dat ik toet toet, boing boing Peppi en Kokki, Kokkie en Peppi hopla eruit, allebei opstaan, h haasje reppie, Kokkie en Peppi, opstaan luie Peppi, toet toet, boing boing etcetera die single maar heb besteld voordat 'ie goudgeld moet opbrengen via E-Bay. Genteresseerd geraakt naar aanleiding van dit schrijfsel? Klink dan even op deze link, die je doorverbindt met het My Space profiel van Death Breath, dan kun je vanuit je luie stoel wat nummertjes beluisteren.