Anathema - A Moment In Time

Anathema - A Moment In Time

Label : Metal Mind Productions | Archiveer onder gothic metal

Release type: DVD/Video

Vera : In 1997 hadden we de video 'A Vision Of A Dying Embrace' die in 2002 op DVD werd uitgebracht. In 2004 kwam de DVD 'Were You There' uit, later heruitgebracht door Metal Mind Productions. En nu is er een nieuwe DVD 'A Moment In Time' die in beperkte oplage ook een audio cd bevat van dit concert. Al deze beeldopnamen hebben als overeenkomst dat ze in Polen opgenomen werden. Anathema kan daar dan ook rekenen op een uitgebreide en fanatieke schare fans, al jarenlang, want de band is er al ontelbare keren geweest.

Anathema is samen met My Dying Bride en Paradise Lost één van de drie pijlers van de doom/gothic scene uit Engeland in de jaren negentig. In de loop der jaren is hun muziek sterk geëvolueerd, maar de belangrijkste kenmerken bleven een hartverscheurende melancholie en intensiteit. Dit concert, dat opgenomen werd in maart dit jaar op het grootste metal festival in Polen 'Metalmania', bevat ook voor de meest verstokte fan die de band al dikwijls aan het werk zag, een verrassing. De Liverpoolse jongens worden namelijk heel smaakvol bijgestaan door een strijkerkwartet. Anderzijds vliegt de band zelf er energiek in. De setlist is een best of van hun post Darren tijdperk en de Pink Floyd cover 'Comfortably Numb' blijft een kanjer in deze uitvoering. In de extra's (live opnamen uit 2004 in… Polen) gaat men wat meer terug in de tijd met o.a. 'Sleepless' en 'A Dying Wish'. Een interview met Danny en Les is een ander leuk extraatje. Verder treffen we nog aan: fotogalerij, wallpaper en logo. Niet alleen voor Anathema fans een aanrader, maar voor elke fan van melancholieke, maar toch stevige rock.