Terrorizer - Darker Days Ahead

Terrorizer - Darker Days Ahead

Label : Century Media | Archiveer onder death metal / grindcore

Dennis : Toen vorig jaar werd aangekondigd dat Morbid Angel drummer Pete Sandoval and voormalig Napalm Death gitarist Jesse Pintado na zestien jaar hun nu legendarische grindcore band Terrorizer weer nieuw leven in zouden gaan blazen, was dat natuurlijk groot nieuws. Al snel gonsde het op het internet van de geruchten dat Terrorizer klassieke piano stukken en industrial invloeden in hun nummers gaan zou gaan verwerken en ook een dertien minuten durend nummer baarde veel oude Terrorizer fans grote zorgen.

De band tekende begin dit jaar bij Century Media en 21 augustus kwam de opvolger van 'World Downfall' dan eindelijk uit. Om eerst maar eens de geruchten uit de wereld te helpen, het enige piano / industrial stuk op 'Darker Days Ahead' zit in het outro van de plaat. Terrorizer, met nieuwkomers Anthony Rezhawk op zang en Monstrosity/Morbid Angel gitarist Tony Norman op bas en gitaar, levert een hele solide grindcore plaat af, die de legendarische naam van de band gelukkig op geen enkel front schade berokkend. Anno 2006 heeft de band wel wat meer death metal invloeden in de nummers verweven, maar Pintado en Sandoval beuken er gelukkig nog steeds flink in Terrorizer stijl op los. Een aantal nummers uit het demo tijdperk is door Terrorizer opnieuw opgenomen en ook 'Dead Shall Rise' van het debuutalbum is in een nieuw jasje gestoken. Een stuk sneller en agressiever gespeeld, zoals het nummer oorspronkelijk ook werd gespeeld, en dit maal voorzien van teksten, die op het debuut album ontbraken.

Naast het oude materiaal staan er ook vijf nieuwe tracks op het album, die naadloos aansluiten bij de rest van het materiaal. Van te voren was eigenlijk wel te verwachten dat 'Darker Days Ahead' niet meer zo baanbrekend en verassend uit de hoek zou kunnen komen als het debuutalbum, maar ik denk dat Terrorizer er toch wel in geslaagd is een waardige opvolger op 'World Downfall' te schrijven. Ik vraag me echter wel af of het nog eens zeventien jaar gaat duren voordat het derde album van de band zal uitkomen. De tijd zal het leren….