Deeds of Flesh - Mark Of The Legion

Deeds of Flesh - Mark Of The Legion

Label : Unique Leader | Archiveer onder

Dennis : Unique Leader Records (het label gerund door Jacoby en Erik van Deeds of Flesh) hebben onlangs hun Europese kantoor geopend in Nederland en de eerste CD die we bij Lords of Metal hebben mogen ontvangen is "Mark Of The Legion van Deeds of Flesh. Ondanks dat deze Cd al in Juli van vorig jaar uitgebracht werd, zal ik hem toch nog maar recenseren, aangezien het een lekker schijfje is. "Mark Of The Legion is inmiddels al weer de zesde release van deze band en is met 41 minuten ook meteen de langste CD die Deeds ooit heeft afgeleverd. Joey Heaslet/drums en Jimmy T./gitaar, die nog op het laatste album "Path Of The Weakening te horen waren, zijn dit maal niet meer van de partij. In plaats daarvan speelt Deeds of Flesh nu als een trio met Mike Hamilton (afkomstig van de band Vile) op drums. In de negen jaar van hun bestaan heeft Deeds of Flesh met hun brute en erg extreme Death Metal een aardige reputatie op weten te bouwen in de Death Metal underground. De band kan zich dan ook naadloos aansluiten bij de subtop van het genre bij bands als Hate Eternal, Diabolic, Dying Fetus en Monstrosity.

"Mark Of The Legion is een album geworden dat deze positie van Deeds of Flesh alleen nog maar verder zal uitbreiden. Ook is duidelijk dat Jacoby en Erik het geluid van Deeds in zijn geheel bepalen; sinds het vertrek van de eerdergenoemde personen is er vrijwel niks veranderd aan het bandgeluid. Daarnaast is "Mark Of The Legion net als zijn voorgangers weer opgenomen in de Moon Production studios met dezelfde geluidsman als op "Path Of The Weakening, dus in dat opzicht is er op "Mark Of The Legion niet veel veranderd. Hoogstens is het geluid er een tikkeltje helderder op geworden. De formule die op "Path Of The Weakening zo goed uitpakte en het zo'n gaaf album maakte, werkt ook op het nieuwe album weer. "Mark Of The Legion staat vol uptempo blast beats, met daarover heen een sausje van melodische, doch extreme gitaar harmonien en voorzien van enigszins monotone vette rochels. Daar waar andere bands finaal naast de plank slaan, weet Deeds Of Flesh de muziek over de gehele linie bruut en bovenal herkenbaar te houden. Net als op de andere deeds of Flesh albums is het artwork ook dit keer weer verzorgd door Jon Zig. En wederom weet hij er een puinzooitje van te maken. De tekening van een legion in het boekje ziet eruit als een goedkope Black Metal tekening en ook de hoes ziet er niet uit. Echter, het is de muziek die telt en ik zal wel niet meer te veel op de hoes letten.

"Mark Of The Legion bevat negen ultrabrute en technische Death Metal nummers, die zijn weg automatisch wel naar alle Death Metal fans zal weten te vinden. Misschien overbodig om te vermelden, maar Deeds Of Flesh zijn momenteel ook bezig een live album met 10 live tracks en een nieuw nummer samen te stellen, dus leg alvast maar wat geld opzij op voor deze release. Maargoed, hou de concert agenda goed in de gaten, want Deeds of Flesh zal deze zomer ook weer naar Nederland komen en tevens het Fuck The Commerce Fest verpletteren (voor iedereen die