SOS - A Guide To A Better Living

SOS - A Guide To A Better Living

Label : 316 Productions | Archiveer onder different metal

Patrick : Drie keer kort, drie keer lang en wederom drie keer kort … de morsecode voor SOS is zonder enige twijfel de meest bekende en misschien ook wel de meest gebruikte. En de naam voor een muzikaal viertal uit New York City! Vijf jaar hebben ze niets van zich laten horen, maar de rockers met de bekende morse code als naam, zijn weer terug.

Wie o wie in de muziekindustrie zal echt op de terugkeer van dit illustere viertal hebben zitten wachten? Toen ik deze cd de eerste keer luisterde, meende ik te maken te hebben met een demo van een willekeurig achteraf bandje. Maar wat blijkt? SOS is al een jaar of tien actief en deze cd is afgemixed en gemastered in een professionele studio. Logisch, zou je zeggen, dat doet toch elke professionele band. Onbegrijpelijk, roep je, als je het resultaat hoort! Het geluid is zo ongelooflijk dof en mat dat het elk luisterplezier, voor zover dat er al is, weghaalt. SOS speelt een melodieuze mix van rock, metal, groove, punk en hardcore. En dan heb je direct ander een probleem te pakken; er is af en toe geen touw aan vast te knopen waar de heren muzikaal heen willen en het eindresultaat is een soort kruisbestuiving van de Golden Earring met The Sex Pistols. Nu kan zoiets in potentie best leuke dingen opleveren, maar in dit geval raakt 'A Guide To A Better Living' vaak kant noch wal! En dan zijn zeventien tracks best veel om je doorheen te worstelen!

SOS! SOS! Ja, als ik mijn cd presenteerde met zo een belabberd geluid en na tien jaar nog zulke middelmatige nummers maakte, dan had ik ook moord en brand geschreeuwd. SOS! SOS! Vrouwen en kinderen eerst!