Slowmotion Apocalypse - My Own Private Armageddon

Label : Scarlet Records | Archiveer onder metalcore

Patrick : Slowmotion Apocalypse is een Italiaans vijftal dat sinds 2002 in de huidige bezetting bij elkaar kwam en in datzelfde jaar werd een demo opgenomen. 'My Own private Armageddon' werd in december 2004 opgenomen en in 2005 uitgebracht door Tribunal Records. Nu wordt de cd met een andere cover en met extraatjes als drie demo tracks en een videoclip voor 'The Insomniac' opnieuw uitgebracht in Europa via Scarlet Records.

Lekker standaard verhaal h? Tja, dat is nou juist zo typisch aan deze band en zijn muziek het is 100% standaard! Begrijp me niet verkeerd dat wat Slowmotion Apocalypse laat horen op 'My Own Private Armageddon' is misschien wel ietsje beter dan menig bandje in dit subgenre laat horen en zeker vermakelijk, maar het hangt van dingen aan elkaar die je ongetwijfeld al honderden malen voorbij hebt horen komen. Natuurlijk bevat ook deze cd de nodige bruutheid, krachtige riffs, schreeuwende vocalen en rechtlijnige nummers die op zich allemaal prima in elkaar steken. Zowel snelle als langzamere nummers met melodie, agressie en sfeer komen voorbij en slechts 'Psychic War 2.0' valt hierbij iets uit de toon. De productie werd gedaan door Riccardo Pasini (o.a. bekend van Ephel Duath) en hoewel het geluid is goed en krachtig is, hadden de gitaren iets meer nadruk en/of helderheid mogen hebben. Maar laten we eerlijk zijn nummers vol typisch Zweedse death met een hele dikke vinger in de metalcore pap maken dit schijfje niet echt opvallend.

Ook al mag de muziek van Slowmotion Apocalypse er lekker uitknallen, is de zegswijze niet 'overdaad schaadt'?