Stone Sour - Come What(ever) May

Stone Sour - Come What(ever) May

Label : Roadrunner Records | Archiveer onder hardrock / aor

Jill : Het is alweer vier jaar geleden dat Taylor en consorten de tent op zijn kop zette in de 013 te Tilburg. Het werd dus hoog tijd voor wat nieuwe nummers! Bloed zweet en tranen hebben in het proces van 'Come What(ever) May' gezeten, maar ondanks het extensieve tourschema van Slipknot waar drie van Stone Sour's leden mee te maken hebben (Corey Taylor - Zanger, James Root - Gitarist, Shawn Econimaki - stagemanager) is de band toch in staat geweest om tussen de bedrijven door een leuke afwisselende plaat te maken met daar op nummers voor iedere gemoedstoestand

Het is het Stone Sour debuut van trommelaar Roy Mayorga (ex-Soulfly). Hij drukt een stempel op de plaat met zijn grove, brute en slepende drumpartijen. Ook weet woordentovenaar Taylor ons weer te verbazen met lyrische en poƫtische songteksten gecreƫerd in zijn complexe brein. Een ieder die zijn column in Rock Sound magazine leest weet dat de zanger goed in zijn vocabulaire zit en dat hij zijn uitgesproken mening graag deelt met een ieder die het wil horen. Ook bewijst hij maar eens te meer dat hij over een krachtige, zuivere stem beschikt. Ook de solo's van gitarist Josh Rand zijn op zijn minst creatief te noemen. Hij leukt dan ook menig nummer op met zijn gepingel. Zoals ik al zei is het een gevarieerde en aardige plaat geworden met scheurende metal tracks, stevige rock nummers en een enkele rock ballad. Hun eerste single is, in navolging van succesvolle rockballad 'Bother', het nummer 'Through The Glass'. Hoewel het een heerlijk ontspannen track is, heeft het toch niet de hitgevoeligheid die 'Bother had'. Maar dat is ook niet nodig. Het hele plaatje is wat telt. En Stone Sour is, hoewel het album geen onuitwisbare indruk heeft gemaakt op mij, toch in staat gebleken om een prima opvolger voor het debuut 'Stone Sour' te maken met de hulp van producer Nick Raskulinecz (Foo Fighters, Velvet Revolver) en gastoptredens van Wallflowers lid Rami Jaffee en Godsmack drummer Shannon Larkin.