Decapitated - Nihility

Decapitated - Nihility

Label : Earache | Archiveer onder

Dennis : Wat een lekkere vette CD is dit! Decapitated zet met "Nihility menig Death Metal band te kijk. We hebben hier zeker weten te maken met een van de betere Death Metal releases van dit jaar. Ongeveer anderhalf jaar geleden werden de jongemannen van Decapitated (met een gemiddelde leeftijd van 19 jaar) door middel van hun debuut CD "Winds of Creation internationaal onthaald als d ontdekking van Peter en Doc van Vader. Op "Winds of Creation viel al wel te horen dat Decapitated een getalenteerd gezelschap was, maar doordat de heren van Vader deze schijf produceerden, had de technische Death Metal van Decapitated bij vlagen een "Vader-bijsmaakje. Niet dat er iets mis was met de productie, maar op de nieuwe CD "Nihility is de band erin geslaagd een eigen geluid en stijl te creren. De productie (dit keer verzorgd door Wojtek and Slawek Wieslawski in de Hertz Studio) op dit 8-tracks tellende inferno is uiterst subliem. De krachtige arrangementen zijn krankzinnig en uiterst doordacht. Decapitated speelt overwegend snelle muziek en verweeft dit met intense midtempo Death Metal passages. Als slagroom op het toetje wordt de vernieuwend klinkende Death Metal kundig afgerond met de lekker in het gehoor liggende solo's van gitarist Vogg en de krachtige deathgrunt van de heer Sauron. Alle ingredinten die je op een goed Death Metal album zou verwachten zijn op "Nihilist meesterlijk uitgewerkt. "Nihility staat als een huis. Deze Cd heeft dezelfde impact op mij als de debuut CDs van een Nile of een Hate Eternal. Er zijn gewoon niet genoeg superlatieven om mijn enthousiasme voor deze CD te beschrijven. Elke Death Metal fan moet deze CD gewoon in zijn collectie hebben. Meer hoef ik over deze schijf niet te zeggen!