Tierra Santa - Mejor Morir En Pie

Tierra Santa - Mejor Morir En Pie

Label : Locomotive Music | Archiveer onder heavy / power metal

Sjak : Tijdens mijn laatste trip naar Spanje, waar ik de prachtige stad Barcelona mocht bezoeken, heb ik de locale platenzaken nog eens afgestruind naar Spaanse metal releases uit de jaren tachtig. Buiten Baron Rojo en Obus was er eigenlijk vrij weinig te vinden, maar een band die zeer prominent in de platenschappen te vinden was is deze Tierra Santa. En terecht, want zoals ik in mijn recensie van hun vorige CD 'Apocalipsis' reeds aangaf is dit overduidelijk de beste Spaanse band van dit moment .

De band grossiert in prima traditionele metal songs, die hun roots in de jaren tachtig hebben liggen. Het gitaarwerk is indrukwekkend en ook de vocalen zijn prima verzorgd, iets wat bij Spaanse bands niet altijd even voor de hand liggend is. Het feit dat de band er voor kiest om de teksten in het Spaans te vertolken zal altijd een belemmering blijven om tot het grote publiek door te breken, maar ik wil nogmaals benadrukken dat dit absoluut niet storend is. Laat dit je er niet van weerhouden om Tierra Santa eens uit te proberen. Je zult er absoluut geen spijt van hebben! Mijn top drie van Spaanse metal releases bestaat ook na het beluisteren van deze 'Mejor Morir En Pie' nog steeds uit Banzai (met 'Duro Y Potente'), Santa (met 'Reencarnacion) en Angeles Del Infierno (met 'Diabolicca'), maar een aantal platen van Tierra Santa zijn zeker in mijn top tien te vinden. Diegenen die me kunnen helpen aan CD-versies van bovenvermelde Spaanse top-platen nodig ik van harte uit op eens contact op te nemen. Vooralsnog ga ik me nog even vermaken met deze 'Mejor Morir En PIe', moet je ook doen!