Origin - Informis Infinitas Inhumanitas

Origin - Informis Infinitas Inhumanitas

Label : Relapse | Archiveer onder

Dennis : Helaas ben ik niet bekend met de gelijknamige debuut CD van Origin, dus "Informis Infinitas Inhumanitas” is voor mij de eerste kennismaking met deze band uit Kansas USA. En wat voor een kennismaking! Op het eerste gezicht leek Origin mij een stelletje psychotische herriemakers, maar naarmate ik de CD vaker geluisterd had, werd mij duidelijk dat het hier niet om een stelletje herriemakers ging, maar om eersteklas megasnelle en technische Death Metal, welke zich in alle opzichten kan meten met bands als Cryptopsy of Gorguts. Het drumwerk van voormalig Angel Corpse drummer John Longstreth is razendsnel en daarnaast afwisselend, gewoonweg fenomenaal. De riffs vliegen je om de oren en wat net als bij bands als Nile en Gorgasm ook zo goed uitgewerkt is, is het gebruik van drie zangers, wat de zang twee extra dimensies geeft. Zodra je "Informis Infinitas Inhumanitas” in je CD speler stopt en op "play” drukt, vergeet je voor 29 minuten lang alles om je heen. Vergelijk het met de wildste achtbaan; je gaat zitten en wacht vol spanning af wat je overkomen gaat. Je hoort een zwerm vliegen die de CD inluidt en vervolgens raast Origin aan je voorbij. Voor enkele minuten vergeet je alles, niet beseffend wat je overkomt. Origin neemt je in negen songs door de snelste loopings en ruigste kurkentrekkers. Als de achtbaan na een klein half uur stopt tril je nog minuten na van de adrenaline die door je lichaam giert, en je beseft dat dit een hele vette ervaring was. Deze release is dus niet voor mensen met een zwak hart. Als je van snelle, technische Amerikaanse Death Metal houdt dan is dit gewoonweg een must have. Ze zouden dit soort muziek in attractieparken tijdens de achtbaan ritten moeten draaien!! Wederom een klasse release van Relapse.