Threat Signal - Under Reprisal

Threat Signal - Under Reprisal

Label : Nuclear Blast | Archiveer onder different metal

Ralph : Zo nu en dan wordt je gelijk door een album gegrepen, een ongrijpbaar iets maakt zich meester en na beluistering staar je nog een half uur apathisch voor je uit. Het Canadese Threat Signal bracht dat gevoel bij me teweeg. Het jonge vijftal bestaat nauwelijks twee jaar maar geeft op het debuut 'Under Reprisal' een visitekaartje af dat er zijn mag.

Het hele album ademt metal in de breedste zin van het woord en superlatieven schieten bijna tekort als de elf tracks aan de nietsvermoedende oortjes voorbij trekken. Threat Signal is er in geslaagd de allerbeste ingredinten van moderne metal te combineren met klassieke thrash inlvoeden, industrial inslagen en herkenbare meezing refreinen. 'Under Reprisal' is smullen geblazen voor fans van Slipknot, Killswitch Engage en Soilwork maar ook voor de liefhebbers van Strapping Young Lad en Meshuggah heeft het combo meer dan voldoende in huis. Op het hele album wordt geweldig met tempo's en melodie gegoocheld zonder aan kracht in te boeten en gaandeweg ontvouwd zich een geweldige muzikale reis op het scherpst van de snede. 'Under Reprisal' is een album dat als trendsetter en superdebuut de boeken in zal gaan en over een aantal jaar waarschijnlijk als 'klassieker' worden gezien. Er kleeft maar n nadeel aan deze plaat. Ik geloof niet dat Threat Signal in staat is een beter album te maken en dat zou toch jammer zijn aan het begin van je carrire. Om daarvoor toch wat ruimte te houden dan ook geen maximale score, maar een negen met een gouden randje.