Sodom - Sodom

Sodom - Sodom

Label : Steamhammer/SPV | Archiveer onder speed / thrash metal

Tormentor Erich : Meimaand - thrashmaand deel 3: de nieuwe Sodom. Yep, het heeft vijf jaren geduurd, maar nu is hij er dan, het nieuwe album van Angelripper, Bernemann en Schottkowski. Een album dat mij heeft verrast. Aan de ene kant klinkt het natuurlijk als Sodom en er wordt weer flink gethrasht, maar aan de andere kant heeft de band ook wat variaties in het gebruikelijke werk ingebouwd die ik niet had verwacht en die mede door de vrij moderne productie net dat beetje extra toevoegen.

Luister maar eens naar de opener 'Blood On Your Lips', leuke intro, gelijk een effect erbij, veel riffs en breaks en dat alles lekker vlotjes gespeeld. 'The Enemy Inside' is ook zo'n track. Goede opbouw, vlotte riffs met veel melodie en toch pakkend. Nog zo'n voorbeeld is 'Buried In The Justice Ground' weer een mid-tempo track die toch de nodige rafine bezit. En hoe zit het doen met het beukwerk? Nou, zet 'Wanted Dead', 'Lords Of Depravity' en 'Nothing To Regret' maar eens op. Straight forward thrash waar niks op valt af te dingen. Luister ook eens naar de agressieve vocalen van Tom tijdens 'Lords Of Depravity' en 'Bibles And Guns', hij is blijkbaar nog steeds pissed off over bepaalde zaken. Tot slot wil ik de begin riff van 'City Of God' nog even aanstippen, dat is zo'n riff die de hele song draagt en die gelijk in je hoofd blijft hangen, en dat is fijn. Rest mij enkel nog te vermelden dat enkel de songs 'Axis Of Evil' en 'No Captures' iets te standaard zijn, waardoor het gemiddelde voor 'Sodom' iets naar beneden gaat. Maar ach, het album zal hierdoor voor de liefhebber niet minder gaan smaken.