Power Project - Dinosaurs

Power Project - Dinosaurs

Label : Powerzone Records | Archiveer onder hardrock / aor

Eddy : Het is net of de tijd eventjes stil is blijven staan, ik waan mij heel eventjes terug in de jaren tachtig. Er zitten dinosaurussen in mijn speler. 'Dinosaurs' is niet alleen de titel van deze plaat, de muzikanten op deze schijf zijn al bijna net zo oud als die wezens uit het verleden. Maar het zijn allemaal mannen die hun sporen al dik in de muziekbusiness hebben verdiend.

De zanger bijvoorbeeld is een man die al in 1001 bands heeft gezongen. Deze Carl Sentance zong vroeger bijvoorbeeld bij Krokus, the Geezer Butler Band, Persian Risk en Monroe. De gitarist is dat kleine opdondertje van Quiet Riot, Carlo Cavazo. Bekend van Dokken is bassist Jeff Pilson en van Black Sabbath, Dio en Derringer vinden we drummer Vinnie Appice achter de vellen. Samen maken ze een potje lekkere ouderwetse hardrock zoals wij oude rockers het gewend waren in onze jongere jaren. De nummers zijn trouwens niet door deze muzikanten geschreven maar door een Italiaanse man genaamd Andy Menario, die met Dunwich al een soort geschiedenis heeft geschreven. Er staan enkele nummers op deze plaat die zeker de moeite waard zijn. Luister bijvoorbeeld maar een naar het koele 'Boats Of Despair' of naar de power ballade 'She Went Away' waar Carlos een lekker gitaarritme te pakken heeft. Voor de oudere rockers is deze plaat een leuk tripje terug in de tijd al ben ik bang dat de nieuwe generatie heavy fans niet veel kan beginnen met deze plaat. Die zullen dit materiaal simpel, gewoontjes en saai vinden. Ik behoor tot de oudere rockers (nou ja, 38 jaartjes oud) en voor mij is dit spul goed aan te horen en brengen mij wat aangename flashbacks uit mijn jongere jaren.