Necrodeath - 100% Hell

Necrodeath - 100% Hell

Label : Scarlet Records | Archiveer onder speed / thrash metal

Tormentor Erich : Meimaand - thrashmaand deel 2: '100% Hell' van het Italiaanse Necrodeath. Het gaat goed met Necrodeath. Deze gereanimeerde band (lees het een ander omtrent hun geschiedenis er maar eens op na in ons archief) heeft er duidelijk zin. Met negen songs en een intro verdeeld over 39 minuten muziek laat de band horen dat men behoorlijk flink van leer kan trekken, maar men heeft ook genoeg plek voor ruimte en melodie.

Door deze aparte aanpak van song writing zit ik tijdens het beluisteren geregeld met twee albums in mijn achterhoofd, namelijk 'Outcast' van Kreator en 'Forward To Termination' van Sacrife, mede door de stem van zanger Flegias. Necrodeath schrijft duidelijk songs met een eigen gezicht die men vervolgens invult met behoorlijk wat afwisseling. Snelheid gecombineerd met melodie ('The Wave' en 'Theoretical And Artificial'), veel melodie ('Master Of Morphine'), cathy d.m.v. een duidelijk refrein en wat mid tempo stukken ('War Paint'), of zelfs met een sfeervolle synthesizer ('Identity Crisis'), het is allemaal aanwezig. 'Forever Slaves' is echter mijn favoriete track van het album geworden vanwege de toffe riffs en de vlotheid van deze song. De afsluiter '100% Hell' wil ik ook nog even onder de aandacht brengen, dit nummer is vrij lang geworden en men heeft er veel sfeer en afwisseling in verwerkt. Bovendien krijgt drummer Peso hier nog een eervolle vermelding voor zijn invulling in het geheel. Tot slot moet ik de band nog nageven dat men een goed hedendaags geluid heeft neergezet (het album is gemastered door Goran Finnberg die je misschien kent van In Flames en Soilwork) en de uiteindelijk conclusie is dus redelijk eenvoudig: goed album.