Cannibal Corpse - Gore Obsessed

Cannibal Corpse - Gore Obsessed

Label : Metal Blade | Archiveer onder

Dennis : Buffalo's / Florida's bloederigste Death Metal band Cannibal Corpse heeft het afgelopen anderhalve decennia met zeer grote regelmaat de meest intense Death Metal albums uitgebracht. Cannibal Corpse, ontsprongen uit de eerst golf van Death Metal eind jaren tachtig, begin jaren negentig, hebben een behoorlijke evolutie ondergaan sinds het verschijnen van hun eerste album "Eaten Back To Life in 1990. Ooit begonnen als underground Death Metal band uit Buffalo, NY, inmiddels zijn ze uitgegroeid tot het grote voorbeeld van menig Death Metal bandje op de wereld. De jongens van Cannibal Corpse zijn heer en meester als het aankomt op het schrijven van ultrabrute en intense Death Metal voorzien van allerlei fraaie muzikale technieken. Ondanks dat de muziek van Cannibal door menigeen als erg extreem wordt ervaren, zijn de inmiddels al 8 jaar in Florida woonachtige Death Metal iconen erin geslaagd een grote fanschare op te bouwen en verkopen ze miljoenen CDs over de hele wereld.

Met "Gore Obsessed zijn we inmiddels alweer aanbeland bij het achtste Cannibal Corpse studio album. En wat kunnen de fans hiervan verwachten? Nou, ik denk precies wat de gemiddelde Cannibal Corpse fan van een nieuw Cannibal album verwacht! Er zijn geen significante veranderingen aangebracht in het zo typerende geluid waar Cannibal Corpse een patent op heeft. Geen grote veranderingen dus bijvoorbeeld zoals tussen "The Bleeding en het "Vile album. Maar wat wil je ook, Cannibal Corpse heeft met hun laatste drie studio albums de lat al zo hoog gelegd, dat het steeds moeilijker wordt die lat net weer iets hoger te leggen. Het songmateriaal is zoals we gewend zijn weer heel bruut, met bijna alleen maar killer rifs. Wederom is Cannibal Corpse erin geslaagd de nummers herkenbaar te houden. Het merendeel van de nummers is snel, maar ook zijn er enkele adempauzes ingebouwd zoals met het nummer "When Death Replaces Life. De meesterlijke productie zet ook aan tot het opendraaien van de volumeknop. Luister maar eens naar dat heerlijke basgeluid in "Compellled To Lacerate. Cannibal Corpse doen op "Gore Obsessed waar ze het beste in zijn: het maken van de meest intense, onmeedogenloze en bloederigste Death Metal voorstelbaar. Met deze schijf wordt de superioriteit van Cannibal Corpse over het gros van de huidige Death Metal bands in de underground Death Metal scene nog maar eens onderstreept.