Warrior Soul - Salutations From The Ghetto Nation

Label : Escapi | Archiveer onder hardrock / aor

Release type: Re-release

Ralph : Het Amerikaanse Warrior Soul maakte begin jaren negentig behoorlijk indruk met haar psychedelische rock/metal. Doorspekt met hogere sferen, teksten met een boodschap en de karakteristieke stem van zanger Cory Clarke zorgden voor een frisse wind in de glam rock destijds. 'I Am the child of a new generation' zijn de eerste woorden op het debuut album 'Last Decade Dead Century' (1990). Bijna profetisch zo blijkt later want Warrior Soul draagt in de vijf daaropvolgende jaren zeker bij aan die nieuwe generatie.

Ook live stond de band haar mannetje zo bleek wel toen ik Warrior Soul begin jaren negentig als support van Metallica in de IJsselhal in Zwolle aan het werk zag. Voor iedereen die wat minder direct betrokken was bij Warrior Soul in die tijd, of voor alle mensen die alsnog nieuwsgierig zijn geworden brengt Escapi nu de vijf albums opnieuw uit. Dat is op zich erg fijn want ze zijn lang niet allemaal even makkelijk verkrijgbaar. Ik zou je aanraden alle vijf de albums aan te schaffen want het blijkt maar weer eens dat Warrior Soul een heerlijke en gevarieerde band was die per album iets nieuws creëerde en toch iets typisch eigens behield. Mocht je toch rustig willen beginnen met één album dan mag dat alleen het debuut 'Last Decade Dead Century' zijn. Het album heeft nooit de 'klassieker' status behaald waar het gaat om commercieel succes maar mag wat mij betreft wel doorgaan voor cult album!

Ik ga niet alle albums apart bespreken, het betreft namelijk gewoon de complete albums, maar wel aangevuld met live versies van een aantal songs. Als je alle vijf de albums aan zou schaffen heb je er een volwaardig live album bij, zo moet je het zien. Ten behoeve van het overzicht vind je hieronder nog wel wat beknopte informatie. Warrior Soul was een unieke band, grijp uw kans!

'Last Decade Dead Century' (1990)
Hele album plus live: 'Charlie's Out Of Prison', 'The Losers', 'I See The Ruins'.

'Drugs, God And The New Republic' (1991)