Subzero - The Suffering Of Man

Subzero - The Suffering Of Man

Label : Scarlet Records | Archiveer onder punk / hardcore

Patrick : Subzero is een hardcore band uit New York die al heel wat jaren meegaat. In 1989 zag de band het levenslicht en dat betekent dat de New Yorkers alweer hun zeventiende jaar van hun bestaan zijn ingegaan. Wanneer ik de (vele) demo's even niet meetel, is dit toch pas 'slechts' de derde release van de band waarop de frustratie van zich afgebruld wordt. In 1996 zag 'Happiness Without Peace' het levenslicht, dat vervolgens een jaar later nog eens door Century Media opnieuw werd uitgegeven. Daarna lieten de heren zes jaar op zich wachten tot in 2003 de EP 'Necropolis: City of the Damned' verscheen.

Ondanks dat de band zijn roots heeft liggen in de NYHC (New York hardcore), is dat niet het enige dat te horen is op 'The Suffering Of Man'. De band weet de essentie van de hardcore roots goed te bewaren, maar is ook vrij divers in zijn muzikale benadering. De cd mag dan bol staan van de NYHC invloeden, punk- en metalinvloeden ontbreken zeker niet! Daarnaast weet de band op een fraaie manier melodie en agressie te combineren en dat resulteert in een sterke cd. Weliswaar klinken de nummers een tikkeltje minder rauw dan dat ze op 'Happiness Without Peace' deden, maar nog steeds druipt de frustratie en het venijn ervan af en blijft er een agressief geheel over. 'We Stand Strong' brult zanger Lu in het openingsnummer 'The Underground', en van die bewering blijft elke letter ferm overeind staan! 'The Suffering Of Man' is een zeer gedegen hardcore cd die iedere liefhebber van NYHC zeker zal kunnen bekoren!