Jeff Walker und die Fluffers - Welcome To Carcass Cuntry

Label : Cargo Records | Archiveer onder various

Dennis : Het was al enige tijd bekend dat voormalig Carcass frontman Jeff Walker bezig was met een country album en nu ligt dan eindelijk het resultaat voor me. 'Welcome to Carcass Cuntry' is een cd geworden met alleen maar country en blues covers van artiesten als Johnny Cash, Hank Williams, Connie Smith en John Denver.

Walker heeft bij het opnemen van de cd hulp ingeroepen van H.I.M. zanger Ville Vallo (basgitaar en achtergrondzang) en drummer Gas Lipstick, die het gros van de nummers hebben ingespeeld, maar kreeg tevens hulp van zijn voormalig Carcass collega's Bill Steer en Ken Owen, Paradise Lost zanger Nick Holmes, ex-Faith No More bassist Billy Gould, Nicke Andersson van de Hellacopters en een tweetal Amorphis leden. Geen kleine namen op deze solo plaat van Jeff Walker dus. De nummers op 'Welcome to Carcass Cuntry' zullen voor de doorsnee metalfan niet bekend in de oren klinken - behalve dan voor diegene die ook naar country muziek luisteren, waaronder ik mijzelf niet kan rekenen. De meningen over deze CD zullen waarschijnlijk dan ook erg uiteen lopen, maar als fan van Carcass ben ik natuurlijk wel bevooroordeeld. Dit project heeft echter weinig met Carcass te maken. De country en blues nummers hebben wel een metalen randje meegekregen en met name up-tempo nummers als 'Mississippi' (met een heel kort - onverwacht - grindcore stuk in het midden van het lied), 'Once A Day'en 'Keep On Rocking In The Free World' zijn best te pruimen. Verder zijn de nummers lekker depri, zoals het echte country nummers beaamt. Titels als 'You're Still On My Mind', 'I Can't Help It If I'm Still In Love With You' en 'I'm So Lonesome I Could Cry' spreken wat dat betreft boekdelen. 'Welcome To Carcass Cuntry' is gewoon weer eens wat anders - country-metal. Het moet niet veel gekker worden. Toegegeven, na een aantal luisterbeurten klinkt dit album zelfs best gaaf. Het is echter wel aan te raden voor aanschaf deze CD eerst even te beluisteren.