Impaled - Mondo Medicale

Impaled - Mondo Medicale

Label : Century Media | Archiveer onder

Dennis : Als dit het jaar 1992 zou zijn geweest en iemand zou me deze plaat hebben laten horen, dan zou ik waarschijnlijk gedacht hebben dat dit de opvolger van "Necroticism - Descanting the Insalubrious had moeten zijn. Niets is echter minder waar; we leven nu tien jaar verder, Carcass is al zes jaar niet meer en we hebben hier te maken met vier Amerikanen die sinds 1997 naam proberen te maken onder de naam Impaled. Originaliteit staat echter niet hoog in het vaandel bij deze band. De tweede volledige CD "Mondo Medicale had zo tussen "Necroticism uit 1991 en "Heartwork uit 1993 door Carcass uitgebracht kunnen worden. Ben ik nu bij het punt gekomen in deze recensie, waar ik Impaled gigantisch de grond in ga boren vanwege lijkenpikkerij? Nee, want daarvoor is "Mondo Medicale veel te vet!! Een heerlijke Carcass plaat is het geworden, met de rauwheid van de eerste drie Carcass schijven en het melodieuze riffwerk van "Heartwork. Er is op "Mondo Medicale veel fantastisch gitaarwerk te horen, zowel effectieve catchy riffs als ook heerlijk in het gehoor liggende gitaarsolo's. De drums zijn werkelijk stuwend en het is af en toe net of je Jeff Walker hoort zingen. Dit album doet oude tijden herleven! Jammer alleen van opener "The Hippocritic Oath, die vind ik niet zo sterk. Dit nummer wijkt af van de rest van het materiaal en klinkt in mijn ogen net iets te Zweeds. Nee, geef mij dan maar sterke tracks als "We Belong Dead, "Operating Theatre of "Raise the Stakes, welke werkelijk de pan uit heersen! Met een deal bij Century Media op zak voor het Europese continent (en Necropolis in de VS) staan de zaken er voor Impaled goed voor. Hopelijk krijgen we deze zatlappen ook binnenkort op de Europese podia te zien. Helaas wordt het album in Europa met een gecensureerde cover uitgebracht, maar dat mag de pret echter niet drukken. Voor Carcass (en Impaled) fans is deze CD dan ook verplichte kost!