Helloween - Walls Of Jericho - Expanded Edition

Label : Noise Records | Archiveer onder heavy / power metal

Release type: Re-release

Horst : Oude wijn in nieuwe zakken. Dat is met afstand de beste omschrijving voor deze re-releases van 'Walls Of Jericho', 'Keeper Of The Seven Keys - Part 1' en 'Keeper Of The Seven Keys - Part 2' die recentelijk met de toevoeging 'Expanded Edition' op de markt zijn geknald. Het enige echt nieuwe aan de drie schijven is de verpakking. Alledrie gaan ze gehuld in een slipcase, en buiten het originele artwork (je hebt verdomme een leesbril nodig om het spul wat je nog kent van de LP versie te ontcijferen) worden de inlays opgeleukt door interviews met Michael Weikath over die bewuste periode.

Het belangrijkste echter - het muzikale gedeelte - is voor de Helloween fans nauwelijks interessant te noemen. Alle nummers aanwezig staan namelijk ook al op de originele CD's, LP's, singles en maxi-singles die er in de loop der jaren van deze Teutoonse metalheads verschenen zijn, dus de fan heeft hier - tenzij het gaat om het compleet houden van de verzameling - niet echt wat aan. Of je moet graag tientallen euri uitgeven voor een nieuw stukje tekst, dat kan natuurlijk ook. Mocht je er echter al jaren over denken om die oude en bekraste LP's eens te vervangen met CD's, dan is dit wel een verantwoorde aanschaf. Je hebt dan namelijk in één klap een aantal uitstekende 'verse' nummers in huis (zie onderstaande tracklists). Er zijn plannen om andere platen uit het Helloween oeuvre op deze manier te re-releasen, en ook voor die jongens adviseer ik je maar eens goed naar de tracklist te kijken voor een eventuele aanschaf.

Tracklist Walls Of Jericho - Expanded Edition

CD 1
1. Starlight (Helloween Mini LP)