Cannibal Corpse - Kill

Cannibal Corpse - Kill

Label : Metal Blade | Archiveer onder death metal / grindcore

Dennis : Inmiddels zijn we al weer aangekomen bij het tiende studio album van (volgens Nielsen SoundScan) 's werelds best verkopende death metal band Cannibal Corpse. Op 'Kill' krijgen we wederom dertien technisch hoogstaande maar weinig verassende death metal tracks voorgeschoteld in de oude vertrouwde Cannibal Corpse traditie. De band wijkt ook op deze release geen moment van koers, maar weet het hoge niveau van hun laatste releases te consolideren. Webster en co gaan op hun nieuwe album uiterst vakkundig te werk.

Het openingsnummer begint met een indrukwekkende acht seconden durende schreeuw van George 'Corpsegrinder' Fisher, waarmee gelijk de agressieve toon voor de rest van het album is ingezet. Met name de eerste vier nummers 'The Time To Kill Is Now','Make Them Suffer', Murder Worship' en "Necrosadistic Warning' slaan in als een bom en zijn regelrechte Cannibal klassiekers. Tussen deze nummers en de afsluitende slepende instrumentaal 'Infinite Misery' komen we één compositie tegen van de van Malevolent Creation teruggekeerde gitarist Rob Barrett (die de naar Deicide verkaste Jack Owen vervangt) middels 'Barbaric Bludgeonings' en één nummer dat door drummer Paul Mazurkiewicz is geschreven. Voor de rest van het materiaal waren bassist Alex Webster en gitarist Pat O'Brien verantwoordelijk.

Zoals gezegd zijn er geen grote verassingen op deze nieuwe plaat te ontdekken, maar wel een aantal hele sterke death metal composities, die geen moment vervelen en zelfs met elke luisterbeurt weer een stukje vetter klinken. De plaat werd ditmaal in de Mana Recording Studios met Hate Eternal gitarist Erik Rutan opgenomen en aan de productie valt weinig aan te merken, want die is gewoon lekker vet. Cannibal Corpse doet op hun tiende release precies wat er van ze verwacht wordt. 'Kill' is opnieuw een overtuigende death metal CD met een dertiental ijzersterke death metal nummers, waar de band weer een jaartje mee vooruit kan in het live circuit.