Usurper - Necronemesis

Usurper - Necronemesis

Label : Necropolis Records | Archiveer onder

Dennis : Gaaaaaffff!!! Weer eens een lekker Usurper CD-tje! Usurper slaan terug met een hun inmiddels derde studio album 'Necronemesis'. De jongens van Usurper hebben altijd gedaan waar ze zelf zin in hadden; lekker de muziek spelen waar ze zelf van houden en niks aantrekken van enige trend. Doordat de zang van Diabolical Slaughter vrij veel op die van Tom G. Warrior lijkt, wordt de band nogal eens afgestempeld als Celtic Frost kloon. Maar er zit veel meer achter Usurper. Insiders weten dat Usurper voor een heerlijk potje old-school metal garant staat, waarbij alle vormen van extreme en pure metal d.m.v. een fijne melange van razendsnelle drumpartijen, scherpe gitaarriffs en stoere zangpartijen voor een waar genot voor het true metal oor zorgen.

Necronemesis is een tikkelje sneller en melodieuzer dan zijn voorganger en ook de zang is gevarieerder, waardoor Usurper, ondanks dat ze hun eigen stijl helemaal trouw gebleven zijn, enkele vernieuwende elementen in hun muziek opgenomen lijken te hebben. Usurper heeft altijd een heerlijk zwaar, log geluid gehad en heeft ons deze keer dan ook niet teleurgesteld. De productie van de plaat is moddervet en werd opgenomen in de Nomad studios, daar waar King Diamond en Absu al eerder vertoefden. Over de King gesproken... Deze heeft Usurper zijn zegen gegeven door enkele backing vocals voor deze plaat te verzorgen! Heel tof! Al met al is Necronemesis een uiterst vermakelijke plaat geworden, die zeker geen hele horde nieuwe fans zal opleveren, maar die de honger van de diehard Usurper fans wel weer even kan stillen. Usurper is True Metal and True METAL will never die!