Zyklon - Storm Detonation Live

Zyklon - Storm Detonation Live

Label : Candlelight | Archiveer onder black/pagan metal

Release type: DVD/Video

Frank D. : Ik kan het me nog goed herinneren. Februari 2004. College Lord Tormentor Erich en ondergetekende staan voor de Eindhovense Effenaar te wachten dat we naar binnen mogen. KOUD! Nou, die koude zou al vrij rap uit onze beenderen worden geblazen, daar zou het Noorse Zyklon wel even voor zorgen.maar dat wisten we toen nog niet.

Eenmaal binnen overrompelden de ex-bandleden van Emperor, Enslaved en Odium ons volledig. Met black metal van het zuiverste water (snoeihard, gemeen en naargeestig) snoerden ze iedereen de mond. Nu twee jaar later staat het nieuwe album van de mannen op het punt van uitkomen en om dat te vieren brengen ze een live DVD uit onder de naam 'Storm Detonation Live'. Op de DVD zijn naast de bijna verplichte videoclips en interviews een live registratie te vinden van het optreden van de Noormannen op het PartySan Festival injawel..2004! Kortom, een snoeiharde trip down memory lane is wat ik verwacht en wat ik krijg. Ja, het lag niet aan het gerstenat van die avond dat ik de mannen imponerend vond. De band staat gewoon zijn mannetje live. Het geluid is goed en hoewel de verpakking (montage, etc.) misschien wat professioneler had gekund, kan Zyklon mijn goedkeuring met deze DVD zeker wegdragen. Nummers van de eerste twee albums ('World Ov Worms' uit 2001 en 'Aeon' uit 2003) worden retestrak over het Duitse publiek uitgestort en die vreten het met smaak. Hilarisch is de aankondiging van het nummer 'Two Thousand Years': "Hey people?! You want to hear a happier song?. Blijdschap Zyklon style is klaarblijkelijk gitzwart en zwaarmoedig. Al met al is deze live DVD zeker het bekijken waard.