Sadus - Out For Blood

Sadus - Out For Blood

Label : Mascot Records | Archiveer onder speed / thrash metal

Koen B. : Na 'Illusions' (het in 1988 in eigen beheer uitgebrachte stukje zwarte goud, dat door Roadrunner onder de noemer 'Chemical Exposure' in 1991 als CD vereeuwigd), 'Swallowed In Black' (Roadrunner 1990), 'A Vision Of Misery' (Roadrunner 1992), 'Elements Of Anger' (Mascot Records 1997) en de verzamelaar 'Chronicles Of Chaos (Mascot, 1997) is het een behoorlijke tijd stil geweest in het Sadus kamp. Uiteraard was er wel een korte Europese tournee in 2002 (geloof ik) en Hammerheart Records verblijdde ons nog met een heruitgave op CD van de twee demo's onder de titel 'DTP Demo 1986', maar uiteraard had bandslet / bassist Steve Digiorgio het veel te druk met CD's van anderen op te nemen en alle uithoeken van de wereld te bekijken met onder andere Vintersorg, Death en Testament.

Toch ben ik blij dat onder de Sadus noemer een nieuwe CD is uitgekomen, want het is toch wel een erg goed experimenteel thrash album geworden waar je je vingers bij aflikt. Vanaf opener 'In The Name Of…' tot het afsluitende 'Crazy', neemt Sadus je mee op een reis die bestaat uit fabuleus baswerk, agressieve vocalen, vette gitaarriffs en stuwende drumpartijen. Hier en daar steekt een buitenissig keyboardpartijtje zijn kop op binnen de prima nummers en dit bij elkaar optellend, krijg je gewoon een mensonwaardig goede CD voorgeschoteld, die een aanrader is voor muzikanten van allerlei slag, "die hard” Sadus fans en eigenlijk voor eenieder die dit stukje lyriek leest. Ros je spaarvarken maar uit elkaar met een voorhamer, want het wordt een dure maand met prima albums van onder andere Maroon, Drawn And Quartered, Scar Symmetry, Sick Of It All en Sadus!