Bloodbound - Nosferatu

Bloodbound - Nosferatu

Label : Metal Heaven | Archiveer onder heavy / power metal

Eddy : Op de een of andere manier heb ik de Zweedse muzikant Frederik Bergh in mijn adresboek staan en zo sta ik ook bij hem op de maillijst. Die relatie gaat al een tijd terug en ik denk dat het toentertijd met zijn AOR band Street Talk te maken had. Met die groep leverde hij enkele jaren geleden twee juweeltjes af namelijk "Destination' en 'Restoration'. Onder de fans van het AOR genre zijn deze twee platen nog altijd zeer gewild. Een paar weken geleden kreeg ik een soort mailing van deze Frederik en door de foto in dat mailtje schrok ik mij het apelazerus. Op de afbeelding stond een groepje mannen die leken geboren te zijn uit de heilige maagd Maria die door King Diamond en de jongens van Dimmu Borgir verkracht was. Toch waagde ik het om op een link van zo'n soundclip te drukken en de muziek die ik toen hoorde zorgde er voor dat mijn computer in duizenden stukjes explodeerde.

Nou heb ik een nieuwe computer en op dit moment ligt de officile promo van dit Zweedse Bloodbound op mijn bureau. Dit exemplaar werd mij bezorgd door postbode nummer 666 en zorgde ervoor zorgde dat mijn brievenbus en mijn voordeur spontaan in vlammen opging. Deze schijf is gloeiend heet en zal je dezelfde reactie opleveren als toen je vroeger de klassiekers van Iron Maiden, Judas Priest en Helloween in handen kreeg. Eigenlijk is deze muziek misschien nog wel beter want deze knakkers hebben al de beste ingredinten van de bovenstaande groepen in een mixer gekomen om zo hun eigen monster te creren. Deze schijf is totaal en tegenovergestelde van het gebruikelijke materiaal dat Frederik Bergh ons voorschotelde in het verleden. Samen met gitarist Thomas Olsson, zanger Urban Breed (ex Tad Morose) en drummer Oskar Belin gaat bassist Bergh totaal uit zijn dak tijdens elf waanzinnige heavy metal meesterwerkjes. Ik kan er gewoon niet meer over zeggen, dit is een plaat die je zelf moet gaan beluisteren, ik ben nu eventjes sprakeloos