Helstar - Burning Alive

Helstar - Burning Alive

Label : Perris Records | Archiveer onder heavy / power metal

Release type: DVD/Video

Sjak : Ah, jaren tachtig Amerikaanse heavy metal. Daar gaat mijn metal hart sneller van kloppen. Helstar is al vanaf het prille begin (hun eerste demo en hun eerste album 'Burning Star') n van mijn absoluut favoriete bands. Zanger James Rivera, die heden ten dage zo ongeveer in bijn elke goede metal band te vinden is (wat dacht je van het volgende rijtje: Seven Witches, Killing Machine, Helstar en Vicious Rumors) is een geweldige zanger die prima past bij het fantastische songmateriaal van Helstar.

Helaas bevat deze eerste officiele live-DVD van Helstar alleen het concert wat men gegeven heeft op het Bang Your Head festival van 2001. Dat betekent dat je slechts zo'n vijfenveertig minuten kunt genieten van deze geweldige band en om nou te zeggen dat je daarmee de mogelijkheden van een DVD goed benut is wat overdreven. Men had er best wel wat extra materiaal bij kunnen stoppen, want van Helstar zijn er behoorlijk wat goede bootleg-opnamen te vinden (kijk maar eens op www.helstar.com, waar je onder andere een uur durend concert in Dynamo, Eindhoven kunt vinden en downloaden!). Natuurlijk prefereer ik kwaliteit boven kwantiteit en kwaliteit wordt er voldoende geboden. Voor nummers als 'Baptized In Blood', 'Dracula's Castle', 'Shadows Of Iga' en (vooral) 'Run With The Pack' kun je me op elk moment van de dag (en nacht) wakker maken, want op power metal gebied is er niet veel beters te vinden.

Ondanks het feit dat ik me dus heel erg vermaakt heb met dit DVD-tje, blijft toch de wrange smaak hangen dat hier veel meer van te maken was geweest. Ik hoop dan ook dat men nog eens door de archieven van de band heenstruint en nog eens een DVD uitbrengt die wel volledig gebruik maakt van de mogelijkheden van dit medium. Desondanks krijgt dit "tussendoortje van mij een behoorlijk hoog cijfer. Ik moet hier wel bij vermelden dat ik een zwak heb voor deze band, dus dit heeft mijn quotering wellicht wat beinvloed.