The Meads Of Asphodel - Damascus Steel

The Meads Of Asphodel - Damascus Steel

Label : Supernal Music | Archiveer onder black/pagan metal

Carl : De Meads zijn terug, en hoe... 'Damascus Steel' is een mix van middeleeuwse en moderne klanken. Deze irrele combinatie zorgt voor een cd gevuld met erg vreemde muziek.

Ze begint met een intro waarin George Bush gecombineerd wordt met antieke muziek en synthesizers. Dit wordt gevolgd door pagan metal van de traditionele soort. "Death means nothing, life means less." In dit nummer combineren ze een los metal riff met drum 'n bass drummen en klassieke koren. Dit toont ons dat de Meads geen puristen zijn. Ze zijn niet bang om hun muziek te doorspekken met verschillende muziekstijlen. De Meads hebben een onderscheidende pagan basis waarop ze de meest uiteenlopende geluidscombinaties kunnen bouwen. Ik ben zeer onder de indruk van de muzikale reikwijdte op deze cd. En de Meads hebben ook nog humor (maar goed, ze zijn natuurlijk Brits). Zo doen ze een cover van 'Wonderful World', de warme classic van Louis Armstrong. De tekst is uiteraard aangepast aan de Meads' levensfilosofie van "hak ze neer en snij ze open". De titel van een ander nummer: 'Behold The Kindred Battle Carcasses Strewn Across The Bloodied Dunes Of Gilgamesh Mute In The Frenzied Clamour Of Death's Rolling Tongue And Ravenous Bursting Steel'. En leer die titel maar eens uit je hoofd! Ik vind ze nog steeds een stel vreemde eenden, omdat ze zich verkleden in malinkolder en met zwaarden en bijlen naar de camera zwaaien. Maar het zijn tenminste bekwame muzikanten die interessante muziek uitbrengen. Ze mogen van mij elk verzonnen dorp plunderen en roven, zo lang ze maar muziek van dit niveau uit blijven brengen.