Raunchy - Death Pop Romance

Raunchy - Death Pop Romance

Label : Lifeforce Records | Archiveer onder different metal

Patrick : En een andere zanger en een andere platenmaatschappij; er zijn genoeg bands die voor minder de muzikale koers hebben omgegooid. Maar zo niet het Deense Raunchy; de band brengt met 'Death Pop Romance' hun derde cd uit en de eerste via hun nieuwe label Lifeforce Records. En van begin af aan is wel duidelijk dat Raunchy dezelfde muzikale lijn als op 'Velvet Noise' (2002) en 'Confusion Bay' (2004) heeft doorgezet.

Op de cd is zanger Kasper Thomsen, die Lars Vognstrup verving, voor het eerst een volledige cd met Raunchy te horen en weet met zijn stem erg goed te boeien en past perfect bij de muziek van de band. De Deense band is in de basis een melodieuze metal band die gebruik maakt van schreeuwerige en zuivere vocalen, ongenadige riffs, dynamische ritmes, strakke refreinen, dikke gitaarlijnen en heerlijke eigenzinnige, op zijn tijd tegendraadse bas- en drumpartij met een dikke melodieuze ondersteuning van een keyboard. Niets nieuws want dat zijn zaken die ook goed terug te horen zijn bij bijvoorbeeld bands als Still Remains, In Flames en Soilwork, ware het niet dat Raunchy het toch voor elkaar krijgt een behoorlijk eigen geluid te creren door verfrissende tracks met zo nu en dan wat innovatieve dingetjes te laten horen in plaats van eerder genoemde bands klakkeloos te imiteren. Nee, Raunchy is zeker niet een standaard bandje dat zomaar een aantal tracks wegblaast; hier is over nagedacht! Luister maar eens naar nummers als 'This Legend Forever', 'Phantoms', 'Remembrance', 'City Of Hurt', 'The Velvet Remains' of 'Farewell To Devotion' en je snapt vrijwel direct dat je niet met een doorsnee band te maken hebt.

Zij die moderne metal graag door de speakers horen knallen, hebben hier echter een kostelijke aanvulling van de collectie aan! Dit is metal van de eenentwintigste eeuw!